Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:883454
 
Evaluation:
Published: 21.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kas ir reklāmas psiholoģija    3
  Reklāmas psiholoģija darbībā    4
  Reklāma kā ietekmēšanas līdzeklis    4
  Pseidozinātniskie paziņojumi reklāmas vēstījumos    5
  SOR modelis reklāmas psiholoģijā    6
  Pētījumu metodes reklāmas psiholoģijā    7
  Uztveres procesi reklāmas mērķa auditorijā    8
  Reklāmas uztveres nosacījumi    10
  Reklāmas satura apgūšana un atcerēšanās    10
  Reklāmas informācijas strukturēšana    11
  Emocionālās informācijas mēdiji    11
  Motivācija reklāmas darbībā    12
  Reklāmas objekta tēls    13
Extract

Kas ir reklāmas psiholoģija
Cilvēks ir būtne, kas alkst iegūt zināšanas. Ja cilvēks ir ieguvis informāciju, tas vēl nenozīmē, ka viņš to ir sapratis. Psiholoģijas skatupunkts attiecībā uz reklāmas darbību, palīdz to labāk izprast. Gan reklāmas pasūtītāji, gan reklāmas izgatavotāji, gan arī reklāmas adresāti ir cilvēki, protams, ar savām psiholoģiskajām īpatnībām.
Kā zināms, vārds „psiholoģija”, burtiski tulkojot no grieķu valodas, nozīmē „mācība par dvēseli”. Bet, ko tad īsti nozīmē vārds „reklāma”? Etimoloģiski šī vārda nozīme ir saistīta ar latīņu valodas vārdu reclamare, jeb runāt skaļi. Vienkārši runājot var teikt, ka reklāma ir informācijas izplatīšanas pasākumu kopums – tie ir vēstījumi par precēm – produktiem un pakalpojumiem, ko ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību izplata uzņēmumi, lai ietekmētu patērētāju. Tomēr no psiholoģiskā viedokļa, šāda reklāmas jēdziena izpratne ir nedaudz virspusēja. Reklāma par savu piedāvājumu tiešā vai netiešā veidā vienmēr izsakās pozitīvi, - tas nozīmē tā ir nevis vienkārši informācija, bet gan informācija ar vērtējošu raksturu. Ejot vēl soli uz priekšu, var teikt, ka reklāma ir pozitīvs vērtējums par tās aprakstīto objektu. Reklāmas darbība var tikt analizēta no dažādu nozaru skatupunktiem – no ekonomiskā, tehnoloģiskā, juridiskā, kulturoloģiskā, psiholoģiskā, u.c. Tirgus ekonomikas konteksta cilvēks vienlaikus ir gan patērētājs, gan prece. Mūsdienās bieži runā par cilvēku kā par patērētāju. Patērētāja aktivitāte neaprobežojas ar produkta izvēli un iegādi, ir gadījumi, kad patērētājs izmanto iegādāto produktu, lai radītu par sevi labu iespaidu. Cilvēks ir sabiedriska būtne, kas nevar dzīvot pats par sevi.
No sociālpsiholoģiskā skatupunkta, reklāmas darbība ir cilvēku komunikācijas veids, respektīvi – saskarsme – gan pastarpināta, gan arī nepastarpināta cilvēku mijiedarbība, kas ir viena no aktivitātes formām. Reklamētājs mēģina patērētājam „nosūtīt” pozitīvu produkta vērtējumu, savukārt, patērētājs mēģina sev nozīmīgajiem cilvēkiem radīt sava paštēla pozitīvu vērtējumu, izmantojot iegādātos produktus. Ne visus produktus var izmantot paštēla komunikācijai (pirmās nepieciešamības preces, medikamenti utt.). Tomēr no psiholoģiskā viedokļa reklāmas darbība nav vienkārši biznesa instruments, kas tiek izmantots pastarpinātā vienvirziena ietekmēšanas procesā, tā ir izvērtējama kā sarežģīta cilvēku mijiedarbības forma, kas paredz iegūt līdzekļus turpmākajai komunikācijai sociāli referentās grupas ietvaros. Varētu pat teikt, ka no sociālās psiholoģijas skatupunkta reklāma ir komunikācija komunikācijai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register