Reklāmas un vides apziņa, to salīdzinājums
„Masu mediji ir kā trešā svarīgākā aktivitāte pēc strādāšanas un gulēšanas”, savulaik teicis vācu rakstnieks H. Heinrihs. [5] „Visu, ko mēs zinām par mūsu sabiedrību un par pasauli, kurā dzīvojam, zinām, pateicoties masu medijiem. Šis apgalvojums ir patiess ne vien attiecībā uz mūsu zināšanām par sabiedrību un vēsturi, bet arī attiecībā uz zināšanām par dabu”, ir atzinis vācu sociologs Niklass Lūmans. [6] Arī izcilais latviešu pedagoģijas zinātnieks Jūlijs Aleksandrs Students jau trīsdesmitajos gados rakstījis, ka medijiem piemīt audzinoša loma un misija. Viņš uzsver: „Masu medijiem ir jāstāsta ne tikai to, kas ir, bijis un būs, bet arī par to, kam jābūt. Citādi sakot, masu medijiem jāvirza cilvēku darbības un dzīves ideāli.” [7] Kāpēc lai viens no ideāliem, ko var attīstīt un ietekmēt mediji, nebūtu sabiedrības vides apziņa - vides un tās problēmu apzināšanās, "ekoloģiskā domāšana" un apzinīga attieksmi pret vidi? …