Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas un akciju ietekme uz pircēju uzvedību pārtikas t...-
Reklāmas un akciju ietekme uz pircēju uzvedību pārtikas tirdzniecības uzņēmumos
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | REKLĀMA UN TĀS BŪTĪBA | 3 |
1.1. | Reklāma un uzņēmējdarbība | 3 |
1.2. | Reklāma un sabiedrība | 3 |
2. | REKLĀMAS UN AKCIJU IETEKME | 5 |
2.1. | Praktiskās ietekmes metodes | 5 |
2.2. | Reklāmas ietekme un tās mērķi | 7 |
2.3. | Pircēja rīcības motīvu izmantošana | 9 |
2.4. | Pircēja uztvere un tās izmantošana | 9 |
3. | REKLĀMA UN ĒTIKAS PROBLĒMAS | 12 |
3.1. | Izplatītākās manipulācijas | 12 |
4. | PIRCĒJU APTAUJAS RZULTĀTI | 14 |
4.1. | Aptaujas norise | 14 |
4.2. | Respondentu analīze | 15 |
4.3. | Pircēju attieksme pret reklāmu | 16 |
4.4. | Akcijas un attieksme pret tām | 19 |
4.5. | Publiski apspriestās neveiksmīgās akcijas | 21 |
Secinājumi | 23 | |
izmantotās literatūras un citu avotu saraksts | 25 | |
pielikums | 26 |
Reklāma mūsdienās ir sastopama visur, tā it kā ieskauj mūs, lai arī kurp mēs ietu. Bez tās mūsu dzīve nemaz nav iedomājama. Kādam reklāma patiešām palīdz pelnīt naudu, bet pārējiem – to tērēt. Daudzi reklāmas ciest nevar, tomēr citi ir ar to ir samierinājušies.
Reklāma (latīniski “reclamare” – skaļi kliegt) iedarbojas uz cilvēka prātu, jūtām, paradumiem, domāšanu, lai veicinātu preču pieprasījumu. [1.,227]
Uz jautājumu- vai reklāma ir vajadzīga? reklāmdevējs, protams, atbildēs pozitīvi, jo atkarībā no reklāmas stratēģijas, tiks palielināta reklāmdevēja peļņa, no sabiedrības puses var izskanēt kritika par reklāmu (reklāmas atgriezeniskā saite), tas ir liels stimuls attīstībai un indikators, vai reklamētais produkts atbilst sabiedrības vajadzībām. Lai kāda arī reklāma nebūtu, tā nepastāv pati par sevi. Reklāma ir vienīgi tirgus instruments tam, kas tiek tirgots. Reklāmas pamatā ir informācijas sniegšana un pārliecināšana.
Mūsdienu mārketinga uzdevums ir ne tikai izveidot labu preci, noteikt “pievilcīgu” cenu un nodrošināt tās pieejamību mērķa pircējiem, bet arī veidot komunikāciju – saskarsmi ar klientiem [1.,225.].
Apgalvojumam, ka reklāma ir labākā garantija preces kvalitātei ir zināms pamats. Aizdomīga vai ar nepatiesiem faktiem atspoguļota reklāma pazudina preci. Protams, reizēm gadās reklāmas ar nepatiesu informāciju, bet tādā gadījumā pircēju izdodas apmānīt tikai vienu reizi.
1.2.Reklāma un sabiedrība
Reklāma nav radusies tikai mūsdienās. Kā viens no pirmajiem reklāmas vēstījumiem skaitās sens ēģiptiešu papiruss, kurā tiek ziņots par verga pārdošanu. Seno feniķiešu pilsētās uz māla plāksnēm bija atrodama informācija par dažādām izklaidēm, pakalpojumiem un preču realizāciju. Senajā Ēģiptē reklāmas uzraksti tika gravēti akmeņos, dzelzī un kaulos, „Zelta laikmetā” pa Atēnu ielām gāja cilvēki, kuri vēstīja par vergu, lopu un citu preču pārdošanu. Pompejas pilsētā tika atrasts uzraksts, kurā tiek slavēts politisks darbinieks un iedzīvotāji tika aicināti balsot par viņu.
Modernā reklāma attīstījās līdz ar drukāšanas attīstību XV un XVI gadsimtā. XVII gs. sāka parādīties reklāmas Anglijas avīzēs, un gadsimta laikā reklāma kļuva ļoti populāra.…
Dotās tēmas aktualitāti pamato iespaidīgais dažādu akciju un reklāmu daudzums, ar kuriem jāsastopas pircējam ikdienā. Cilvēki var justies apjukuši un nespējīgi orientēties esošajā dažādu reklāmas labumu piedāvājumā, kā arī justies sarūgtināti par šo akciju un reklāmu rezultātiem. Lai gūtu ieskatu šajā jautājumā, tika apskatīta jautājuma teorētiskā puse, sākot ar pamatjautājumu- kas ir reklāma un kādi ir tās mērķi.Zinot dažādus reklāmas trikus un paņēmienus, ir iespējams analizēt veidu, tieši kādā tā iedarbojas uz patērētāju un kādi līdzekļi tiek izmantoti šim nolūkam. Reklāmas un akciju ietekmi parāda veiktā aptauja, kurā parādās lielveikalu apmeklētāju viedoklis. Tas katram var būt savs, bet ir jautājumi, kuros respondenti ir gandrīz vienisprātis. Uz dažiem jautājumiem respondenti varēja atbildēt ar vairākiem atbilžu variantiem, kas arī atspoguļojas rezultātos. Tā kā pētījumā par galveno tika izvirzīta hipotēze par to, ka pircēji bieži vien jūtas vīlušies un apmuļķoti reklāmu un akciju iespaidā, tad darba mērķis bija noskaidrot šo viedokli, apkopot datus un izdarīt secinājumus.
- Cido Pārtikas Grupa
- Reklāmas loma mūsdienās
- Reklāmas un akciju ietekme uz pircēju uzvedību pārtikas tirdzniecības uzņēmumos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas loma mūsdienās
Research Papers for university9
-
Cido Pārtikas Grupa
Research Papers for university22
-
Urbanizācijas procesu ietekme uz starptautiskā mārketinga efektivitāti jaunattīstības valstīs
Research Papers for university9
-
Starptautiskie reklāmas konkursi un to attīstība Latvijā
Research Papers for university10
-
Reklāmas radošais darba plāns
Research Papers for university15