Pēdējos gados aizvien biežāk reklāma ir parādījusies Latvijā veidotajos preses izdevumos. Tādēļ mēs domājam, ka būtu interesanti šo tēmu izpētīt un iepazīt tuvāk. Parasti reklāma ir interesantā un saistošā formā sniegta informācija ar konkrētu mērķi piesaistīt cilvēku uzmanību, un padarīt vajadzīgo preci, pakalpojumu vai piedāvājumu populārāku.
Daudziem cilvēkiem reklāmas preses izdevumos ir traucējošas, jo tās aizņem pārāk daudz vietas, un viņi uzskata, ka to vietā varētu būt noderīgāka informācija. Savukārt ir arī sabiedrības daļa, kuriem tās ir vajadzīgas un ļoti noderīgas. Tagad ir izveidoti arī tādi preses izdevumi, kuros gandrīz tikai reklāmas sludinājumi (“Rīgas santīms”, “Latvijas reklāma”, “Reklāma” u.c.).
Tātad šī tēma – reklāma - Latvijā ir aktuāla arī šobrīd. Šo darbu ir pētījuši H.Kārters un V.Praude. Veicot šo darbu mēs iepazināmies ar dažādu pieejamo teorētisko literatūru par reklāmu un pētījām sludinājumus.
Teorētiskajā literatūrā, runājot par reklāmu, pamatā tiek aprakstīts, kā izveidot reklāmu. Aprakstīti reklāmas galvenie uzdevumi un mērķi, kā arī uzskaitīti reklāmas veidi.
Darba mērķis –izpētīt reklāmas sludinājumu veidus un to nozīmi.
Uzdevumi:
1.Lasīt teorētisko literatūru par reklāmu, tās veidiem, nozīmi
2.Veidot statistiku par sludinājumu veidiem
3.Izdarīt secinājumus.
Ar reklāmu mēs sastopamies ik dienu. To var redzēt uz transporta līdzekļiem, ielās, televīzijā, radio, internetā, uz ikdienā lietojamām precēm, un arī preses izdevumos. Kā raksta K.Hamblina savā grāmatā “Īsi par mārketingu”:
“Reklāmu var definēt kā apmaksātu, pastiprinātu informēšanas veidu, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem.” 1
Šajā pašā grāmatā terminu vārdnīcā bija atrodams šāds skaidrojums vārdam reklāma:
“Reklāma (Advertising) - apmaksāts, pastiprināts informācijas veids, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem.” 2
K.Hamblinas grāmatā ir atspoguļotas reklāmas priekšrocības un iespējas, kā piesaistīt savam uzņēmumam vai jaunajai precei uzmanību, un arī, kā reklamēt firmas vārdu.
Spriežot pēc reklāmu definīcijām, var secināt, ka reklāmai ir daudz mērķu un uzdevumu. To apstiprina arī H.Kārters savā grāmatā “Efektīva reklāma”.…