Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:587477
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Biržas jēdziens tās funkcijas    2
1.1.  Biržas jēdziens    2
1.2.  Biržu attīstības vēsture    3
1.3.  Fondu biržas galvenās funkcijas    3
1.4.  Indeksu un sarakstu būtība    4
2.  Rīgas Fondu birža    5
2.1.  Rīgas Fondu biržas raksturojums    5
2.2.  Rīgas Fondu biržas vēsture    6
2.3.  Rīgas Fondu biržas tirdzniecības modelis    7
3.  Latvijas Centrālais depozitārijs    9
3.1.  Latvijas Centrālā depozitārija funkcijas    9
4.  Latvijas vērtspapīru tirgus virspusēja analīze    10
  Secinājumi un priekšlikumi    12
  Izmantoto uzziņas avotu saraksts    13
Extract

Birža ir centralizēta tirgus vieta ar saviem tirdzniecības un norēķinu noteikumiem, kur vērtspapīru tirgus dalībnieki veic darījumus ar vērtspapīriem.
Biržas galvenais uzdevums ir nodrošināt iespēju tirdzniecībai ar publiskā apgrozībā esošiem vērtspapīriem. Birža saved kopā ieguldītājus, kuriem ir brīvi naudas līdzekļi un vēlme gūt pelņu, uzņēmumus, kuri vēlas piesaistīt kapitālu savai attīstībai, un biržas biedrus - bankas un brokeru sabiedrības, kuras iesniedz uzdevumus savā vai klientu vārdā vienotā elektroniskā biržas tirdzniecības sistēmā.
Biržu darbības pamatprincipi ir gadsimtiem seni, un to aizsākumi meklējami jau viduslaikos. Tad tirdzniecība starp pilsētām un valstīm bija lēna, tomēr cilvēki atrada veidu kā apmainīties ar precēm un ziņām par to, kur un kas ir nopērkams labāk un lētāk. Lai nodrošinātu pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam iespēju apmainīties ar precēm un informāciju, tika veidoti pašreizējo biržu priekšteči - gadatirgi. Gadatirgi tika organizēti noteiktā, visiem zināmā vietā un laikā, kad sabrauca daudzi tirgotāji un pircēji. Tādējādi gadatirgū, noskaidrojot vairāku tirgotāju cenas, pircējs varēja noteikt konkrētās preces labāko cenu. kas apmierināja abas darījumā iesaistītās puses. Šādos gadatirgos tika ieviesti arī tirgošanās noteikumi, kurus ievērojot, tirgus dalībnieki varēja izvairīties no gadījumiem, kuros kāds dalībnieks krāpjas vai nevar izpildīt solījumus. Rezultātā pircējs varēja iegādāties preci, zinot, ka tā ir kvalitatīva, bet pārdevējs bija drošs par to, ka viņam samaksās.
Sapulcināt daudzos tirgus dalībniekus vienkopus bija izdevīgi visiem - gadatirgus organizatoram par ieguldīto darbu pienācās samaksa no katra tirgotāja, pircējam radās iespēja noskaidrot preču īsto cenu un iegādāties specifiskus produktus, kurus savā ciemā viņš iegādāties nevarēja, savukārt pārdevējam bija iespējams vieglāk un ātrāk izpārdot savu preču apjomu. Līdztekus preču apgrozībai, šādos gadatirgos pircējam un pārdevējam bija iespēja apmainīties arī ar informāciju. Tādējādi varēja noskaidrot arī to, kādas preces tirgū vēl ir nepieciešamas un par kādu cenu tās varētu pārdot.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register