Secinājumi
1. Viens no pirmsskolas perioda psihiskās attīstības priekšnosacījumiem ir rotaļa. Bērns sevi sāk identificēt ar noteiktām lomām, sāk ievērot rotaļu noteikumus, seko tiem līdzi, tādējādi attīstot paškontroli, pašapziņu un normu izpratni, apgūst sociālās uzvedības normas.
2. Analizējot pedagogu un psihologu atziņas par bērnu runas attīstību, var secināt, ka runas attīstība ir viens no galvenajiem attīstības rādītājiem, ka liela nozīme bērna personības veidošanā ir vispusīgai bērna attīstībai. Runa nevar attīstīties, ja nav sarunu biedru.
3. Tā kā bērns uzkrāj savu iegūto pieredzi, kas tieši ietekmē bērna attīstību, tad tas, cik pozitīvi notiek šī attīstība tiešā veidā ietekmē bērna runas attīstību.
4. Līdz ar runas attīstīšanos, attīstās bērna domāšana- bērns ne tikai apvieno priekšmetus pēc to ārējām pazīmēm, bet sāk izdalīt priekšmetu būtiskās īpašības, grupē tās pēc materiāla, īpašībām.
5. Runas attīstība bērniem notiek nepārtraukti, bet visaktīvāk tas notiek apmēram divu gadu vecumā, kad bērns spēj saprast, ko pieaugušais runā bez uzskates līdzekļiem.
6. Bērnam sarunāties ir interesanti, dažkārt to dara tāpēc, ka vēlas klausīties savā balsī, izmēģināt dažādus vārdu variantus, izmēģināt balss skaļumu. 2-3 gadu vecumā bērns spēj izteikt savas domas vienkāršos teikumos.
7. Bērniem ļoti interesē pasaku lasīšana, jo pasakās var dzirdēt vārdus, ko, iespējams, ikdienā nelieto.
8. Šajā vecumā sākas „kāpēcīšu” periods, tas nozīmē, ka bērni meklē cēloņsakarības starp lietām un to norisēm.
…