Sabiedrības uzticēšanās policijai ir jābūt vienam no galvenajiem kritērijiem, vērtējot policijas darba kvalitāti. Lai vairotu sabiedrības uzticēšanos, policijas darbiniekiem precīzi jāievēro likumi, tiesību normas. Kopumā novērojams, ka iedzīvotāju vērtējumi par policijas darbu vairākumā gadījumu ir pozitīvi, tai pašā laikā iedzīvotāji mēģina pēc iespējas mazāk saskarties ar policiju pat tad ja viņiem ir nepieciešama palīdzība. Nav šaubu, ka policijas darbs nav viegls un vienkāršs. Iedzīvotāji ziņo policijai par problēmām, kuru paši nevar atrisināt. Apmeklējot policijas iestādi un ziņojot par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, personas meklē palīdzību. Tomēr nereti meklējamās līdzjūtības un izpratnes vietā, cietušie un citas personas, kuras ziņo par noziedzīgiem nodarījumiem, saņem no policijas darbiniekiem pārmetumus, pārsteidzīgus atzinumus, ka problēma, par kuru stāsta persona nav policijas uzmanības vērtā, ka policijai nav iespēju palīdzēt konkrētajā gadījumā. Institūcija, kas sniedz pakalpojumu nedrīkst tā strādāt ar saviem klientiem. Diemžēl nav pārliecības, ka visi policijas darbinieki apzinās, ka viņi ir pakalpojumu sniedzēji, bet ikviens cilvēks, kurš ziņo par noziedzīgu nodarījumu ir klients, kuram ir tiesības uz kvalitatīvo apkalpošanu. Policijai jāstrādā labāk – tieši tas radīs lielākai sabiedrības daļai pamatu uzskatīt to par institūciju, kas efektīvi aizsargā sabiedrisko drošību un ir spējīgā palīdzēt personai, kuras likumīgām interesēm tika radīts kaitējums. Iedzīvotājiem ir tiesības un pat pienākums ziņot par notikušajiem noziedzīgiem nodarījumiem, bet viņiem nav jādemonstrē policijas priekšā uzstājība, lai pārliecinātu policijas darbiniekus nepieciešamībā uzsākt kriminālprocesu. Sabiedrība policiju vērtē dažādi, kā likuma sargus, valsts darbiniekus, sabiedrības aizstāvjus utt. Liela daļa sabiedrības neizprot kas tad ir policija un kādi ir policijas uzdevumi.