Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:978328
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

PR jēdziens un būtība (PR – Skots M.Katlips, Alens H. Senters, Glens M. Brūms un Wilcox)
PR jēdziens nav viena konkrēta skaidrojuma, pastāv ap 1500 def., kas skaidro šo procesu.
Definīcija - sab.att. ir vadīšanas funkcija – savstarpeji izdevīgu sakaru nodibināšana un uzturēšana starp kādu organizāciju un to sabiedrību, no kuras ir atkarīgas minetas iestades veiksmes un neveiksmes.
Bet apvienojot vairākas
Definīcijas- Var teikt, ka PR ir izteikta vadīšanās f-ja, tas ir nepārtraukts, patstāvīgs, plānots process, kurā ir pētījums (research), darbība (action), komunikācija (communication), novērtējums (evaluation) ,un to var attēlot kā apļveida procesu. (+zīm.) 467.lpp
20.gs. Sākumā biznesa aprindās izmantoja sab.att. darbinieku pak., lai aizstāvētu sevi un savus monopolus pret politisko mehanizāciju atmaskotājiem žurnālistiem un valdības iecerētājiem biznesa ierobežošanas pasākumiem. Galvenie paņēmieni sab.att. speciālistu darbā bija savas taisnības apliecināšana un pretuzbrukumi žurnālistiem un valdībai ar mērķi ietekmēt sab. Domu un nepieļaut sabiedriskās politikas izmaiņās pieaugošas biznesa ierobežošanas virzienā. Tā tad bija vienvirziena komunikācija, kuras mērķis pārliecināt citus cilvekus.
Bet pec 2.pasaules kara sab.att. definīcijās sāka iekļaut arī divvirzienu komunikācijas un divpusēju attiecību jēdzienus. Divpusējā koncepcija ietver sevī divpusējas sazināšanās un savstarpejas izpratnes jēdzienus.
PR kalpo mūsdienu sadalītajai sabiedrībai, izmantojot divpusēju komunikāciju un starpniecību, lai dezinformāciju aizstātu ar informāciju un nesaskaņas ar savstarpējiem sakariem.
PR darbībās ietilpst dažādu pētījumu izdarīšana pirms aktivitātēm un pēc tām, publikas izpēte, darbs ar klientiem, mēdijiem, valdību, organizācijām (menedžmenta f-jas).
Mūsdienu PR galvenāš darbības sastāvdaļās ir PR darbības sfēras:
Publicitāte- kāda ārēja avota sniegta informācija, ko masu sazinas lidzekļi izmanto tāpēc, ka ta ir uzskatama par jaunumu. Tā ir nekontrolejama ziņu publicēšana masu saziņas līdzekļos, jo ziņu sniedzejs nemaksā masu saziņas līdzekļiem par to publicēšanu.
Sab.att. dienesta darbinieki sniedz info , kas, pec viņu domām, ir uzskatama par jaunumu, un sagaida, ka redaktori un reportieri to izmantos šo info.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register