Lai pētītu sabiedrisko attiecību lomu uzņēmumu un organizāciju darbā ar daļējām publikām un mērķa grupām, es izvēlējos vienu no lielākajām un prestižākajām bankām Latvijā – a/s „SEB Banka”.
Lai veiksmīgi varētu īstenot sabiedriskās attiecības uzņēmumā, t.i., „savstarpēji izdevīgu sakaru nodibināšana un uzturēšana starp kādu organizāciju un to sabiedrību, no kuras ir atkarīgas minētās iestādes veiksmes un neveiksmes” , „vispirms sabiedrisko attiecību darbiniekam ir jānosaka mērķgrupas jeb mērķsabiedrības – abstraktas grupas” .
Veicot pētījumu, es izmantoju 10 publikācijas, kuras sameklēju internetā esošajos resursos – galvenokārt, no Dienas Biznesa mājas lapas. Pētījumā varēja izanalizēt, ar kādām mērķa grupām tiek strādāts un kā tas tiek darīts.
Vispirms jānoskaidro, kādi ir a/s SEB Banka mērķi, ko viņiem nepieciešams sasniegt. Pati banka saka: „Mūsu galvenais mērķis ir piedāvāt saviem klientiem mūsdienīgus finanšu pakalpojumus - atbilstošus viņu dzīves apstākļiem un biznesa attīstības vajadzībām. Augstākais mūsu darba novērtējumu ir mūsu klientu atzinība.”3 Bet, „izvirzot savus finanšu mērķus, SEB bankas grupa vadās pēc kopējās SEB Grupas darbības stratēģijas un mērķiem. Svarīgākie finanšu rādītāji, ko vērtējam, ir atdeve no ieguldītā kapitāla (ROE) un izmaksu/ienākumu attiecība. SEB bankas grupas mērķis ir uzrādīt augstāku kapitāla atdevi salīdzinājumā ar citām starptautiskajām finanšu organizācijām, vienlaicīgi nodrošinot stabilu peļņas pieaugumu un uzlabojot darbības efektivitāti. Bankas kreditēšanas apjomu pieaugumam ir jābūt vienmērīgam un Latvijas ekonomiskajai situācijai atbilstošam.”4
…