Research Papers
Technologies
Communications, Transport
Sakaru līnija Sigulda – Mālpils – Skrīveri-
Sakaru līnija Sigulda – Mālpils – Skrīveri
Research Papers34 Communications, Transport, Computers, Consumer Electronics
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Sakaru līnijas maršruta izvēle | 4 |
2. | Reģenerācijas iecirkņa izvēle | 5 |
3. | Simetriskais kabelis | 6 |
3.1. | SIMETRISKĀ PĀRA IZVĒLE | 6 |
3.2. | SIMETRISKĀ KABEĻA PRIMĀRO PARAMETRU APRĒĶINS | 9 |
3.2.1. | pretestības aprēķins | 10 |
3.2.2. | induktivitātes aprēkins | 12 |
3.2.3. | kapacitātes aprēkins | 13 |
3.2.4. | izolācijas vadāmības aprēkins | 14 |
3.3. | SIMETRISKĀ KABEĻA SEKUNDĀRO PARAMETRU APRĒĶINS | 15 |
3.3.1. | vājinājuma un fazes koeficenta aprēkins | 15 |
3.3.2. | elektromagnētiskā viļņa izplatīšnās ātruma aprēkins | 17 |
3.3.3. | elektromagnētiskā viļna izplatīšanās laika koeficents | 18 |
3.3.4. | viļņa pretestības aprēkins | 19 |
4. | Koaksiālais kabelis | 21 |
4.1. | KOAKSIĀLĀ KABEĻA IZVĒLE | 21 |
4.2. | KOAKSIĀLĀ KABEĻA APRĒĶINS | 22 |
4.2.1. | pretestības aprēkins | 22 |
4.2.2. | induktivitātes aprēķins | 23 |
4.2.3. | kapacitātes aprēkins | 24 |
4.2.4. | vadāmības aprēkins | 25 |
4.3. | KOAKSIĀLĀ KABEĻA SEKUNDĀRO PARAMETRU PARĒĶINS | 26 |
4.3.1. | vājinajuma koeficenta aprēķins | 26 |
4.3.2. | fāzes koeficentu aprēkins aprēķins | 27 |
4.3.3. | viļņa izplatīšanās ātruma aprēkins | 28 |
4.3.4. | viļņa izplatīšanās laika aprēkins | 29 |
4.3.5. | viļņa izplatīšanās āprēķins | 30 |
5. | Kombinētā kabeļa rasējums | 32 |
6. | Savstarpējās ietekmes | 34 |
7. | Bīstamo ietekmju aprēķins | 37 |
8. | Secinājumi | 39 |
9. | Literatūras saraksts | 40 |
10. | Pielikums | 41 |
Šajā kursa projektā izstrādāju kombinēto kabeli, kura simetriskā un koaksiālā daļa darbotos vienā frekvenču diapazonā. Izvēlētā sakaru līnija Sigulda – Skrīveri, garums 76km.
No dotās tabulas var secināt, ka, skatoties pēc garuma, izdevīgāk būtu izvēlēties 1 maršrutu, jo tas ir par 6km īsāks nekā abi pārējie. Tā kā šķērsojamo upju un dzelzceļu skaits ir vienāds, tad es izvēlos 2 maršrutu. Šis maršruts ir visgarākais, bet šeit izvēlētais maršruts lielākoties iet gar kvalitatīviem autoceļiem un nedaudz arī gar grunts ceļiem. Šajā maršrutā tiek vismazāk krustoti citi ceļi, kas šajā gadījumā vismaz nedaudz atvieglina sakaru kabeļu vilkšanu.
Tā kā tagad ir zināms vājinājums uz vienu kilometru, tad varam izvēlēties simetriskā pāra dzīslas diametru. Bet vispirms ir jāizvēlas metāla veids.
Kabeļa dzīslām vajadzētu būt elastīgām, ar lielu elektrisko caurlaidību un ar pietiekamu mehānisko izturību. Tādos gadījumos, parasti lieto varu vai alumīniju, bet tā kā alumīnijs dažādu ķīmisko procesu iedarbē pārklājas ar oksīda kārtiņu, tad šo materiālu mēs neizvēlamies.Par dotā kabeļa izolācijas materiālu izvēlēšos polietilēnu. Polietilēns ir termoplastisks materiāls, pie normālas temperatūras tas nav jūtīgs pret skābju un sārmu iedarbību, tas nekļūst trausls pie zemām temperatūrām. Polietilēnam ir arī relatīvi zems dielektrisko zudumu leņķa tangenss. Arī dielektriskā caurlaidība, kas raksturo zudumus netiešā vidē ir ε~2.3, viļņu izplatīšanā ātrums kabelī ir v=cg/√ε, kur cg – gaismas ātrums.
Šajā kursa projektā tika izstrādāts kombinētais kabelis, kura simetriskā un koaksiālā daļa strādātu vienā frekvenču joslā. Tāpēc tika veikti primāro un sekundāro parametru aprēķini simetriskam un koaksiālam kabelim. Pēc visiem aprēķinātajiem datiem tika piemeklēts attiecīgs diametrs, izolācijas veids. Salīdzinot koaksiālo kabeli ar simetrisko kabeli var redzēt, ka koaksiālais ir izveidots lielāks. Apskatot koaksiālo pāri var secināt, ka, lai šāds kabelis labi darbotos tam būtu vajadzīgas vēl papildus aizsardzības apvalki, kas sapētu samazināt savstarpējo ietekmi. Lai uzlabotu esošo koaksiālo kabeli, vajadzētu palielināt kabeļa diametru, bet tādā gadījumā kabeļa izveide kļūtu sarežģītāka.
Apskatot kombinēto kabeli var secināt, ka ir tīri optimāli izveidots. Zinot, ka simetriskie kabeļi ir vairāk apdraudēti no ārējām iedarbēm. Tāpēc simetrisko četrinieku ieliku vidū, tādejādi panākot lielāku aizsardzību.
Izvēloties apvalkus tika domāts, kādās vietās sakaru līnija tiks guldīta. Zinot, ka sakaru līnija iet gar grunts ceļiem aizsargapvalkam tika izvēlētas tērauda stieples, tā kā tiek šķērsotas daudzas upes, tad šis aizsargapvalks ir ļoti labs. Alumīnija aizsargapvalks domāts arī kā papildus ekrāns, gan kā papildus mehāniskā izturība.
Šādus izveidoto kombinēto kabeli vairāk nelieto, jo tiek ieciestas jaunas tehnoloģijas. Patlaban pasaulē plaši izmanto optiskās dzīslas, jo to izmantošana ir efektīvāka. …
Šajā kursa projektā izstrādāju kombinēto kabeli, kura simetriskā un koaksiālā daļa darbotos vienā frekvenču diapazonā. Izvēlētā sakaru līnija Sigulda – Skrīveri, garums 76km
-
Sakaru līnija Kandava-Tukums-Dobele
Research Papers31 Computers, Consumer Electronics, Communications, Transport
-
Sakaru līnija Sigulda – Mālpils – Skrīveri
Research Papers34 Communications, Transport, Computers, Consumer Electronics
- Transporta šķiedru optiskās sakaru līnijas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sakaru nozares attīstība Latvijā
Research Papers for university10
-
Sakaru līnija Jēkabpils - Rēzekne
Research Papers for university20
Evaluated! -
Sakaru virzošās sistēmas.Sakaru līnijas projekts
Research Papers for university16
-
Sakaru līnijas projektēšana
Research Papers for university8
-
Sakaru nozares Latvijā
Research Papers for university35
Evaluated!