Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Salaspils 1.vidusskolas skolēnu attieksme pret zinātniski pētniecisko darbību

     Evaluated!

    Research Papers22 Sociology

DiscountGreat deal: today with a discount!

Regular price:
4,99
You save:
0,85 (17%)
Discounted price*:
4,14
Purchase
Add to Wish List
ID number:421040
Author:
Evaluation:
Published: 12.11.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2005.g. - 2006.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskās nostādnes zinātniski pētnieciskā darba rakstīšanā    5
1.1.  Zinātniski pētnieciskā darba būtība un aktualitāte skolā    5
1.2.  Zinātniski pētnieciskā darba organizācija Salaspils 1. vidusskolā    6
1.3.  Zinātniski pētnieciskā darba uzbūve    8
2.  Skolēnu attieksme pret zinātniski pētniecisko darbu    11
2.1.  Pētījuma organizācija    11
2.2.  Pētījuma rezultāti 10. klasē    11
2.3.  Pētījuma rezultāti 11.klasēs    14
2.4.  Pētījuma rezultāti 12. klasēs    17
  Nobeigums    20
  Literatūras saraksts    22
  Anotācija    23
  Аннотация    24
  Pielikumi    25
Extract

Jau vairākus gadus Latvijas vidusskolās par vienu no skolēnu patstāvīgā darba efektīvām mācību darba formām tiek uzskatīts skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs (ZPD).
Piedaloties pagājušā 2004./2005. mācību gada ZPD aizstāvēšanā, man radās priekšstats par to, cik nozīmīgs ZPD ir skolēna, jaunieša radošās un aktīvās personības izaugsmē. Pētnieciskais darbs ar katru gadu paliek aizvien populārāks arī koledžās un universitātēs. Ja reiz skolā ir iespēja apgūt zinātniski pētnieciskā darba izstrādes iemaņas, kas turpmāk noderēs studiju laikā augstskolā, tad būtu vērts šo iespēju izmantot, jo tā varētu būt ļoti laba pieredze šādu darbu rakstīšanā – tiek apgūta tehnika, kā strādāt ar tekstu, kā analizēt, vērtēt un atsaukties uz to, tiek pilnveidotas iemaņas pētnieciska rakstura darbību veikšanā, rodas iespēja darboties ar plašāku materiālu nekā tikai 1 vai 2 izziņas avoti.
Jāsaka, ka skolēns skolas ikdienā ir pietiekoši noslogots, tādēļ bieži vien nevēlas uzņemties papildu darbu- rakstīt kaut ko virs nepieciešamā un obligāti apgūstamā mācību satura. Rodas problēma – kā visu laicīgi paspēt, pazūd jau tā minimālais brīvais laiks ārpus mācībām. Tas bieži ir iemesls, kāpēc Salaspils 1. vidusskolas skolēni ir neapmierināti ar to, ka ZPD ir obligāts nosacījums, lai skolēni tiktu pārcelti nākošajā klasē. Ir arī cits aspekts- skolēns nevēlas palielināt sev mācību slodzi. Samērā liela daļa no skolēniem ZPD neuztver nopietni. Skolēniem ir grūti izprast ZPD nozīmi viņu personības izaugsmē. Daļa no skolēniem šo darbu raksta pēdējā brīdī, tādējādi neattīsta plānošanas prasmes, liels skaits skolēnu darbu nodod pēc noteiktā termiņa, nedomājot, ka tādējādi neveicina atbildīgas attieksmes veidošanos pret darbu kā tādu.
Tādēļ ZPD nozīmi un skolēnu attieksmi pret to nevar vērtēt viennozīmīgi. Domājot par ZPD vērtībām, jāsaprot, ka, mācoties rakstīt šādu pētniecisku darbu, var paplašināt redzesloku par izvēlēto tēmu un apgūt arī citas jaunas prasmes un iemaņas darba rakstīšanas gaitā.
Izvērtējot ZPD kā patstāvīgās mācīšanās metodes efektivitāti, man radās vēlēšanās izpētīt, kāpēc vidusskolēniem vairumā gadījumu ir negatīva attieksme pret ZPD, kāpēc vidusskolēni atzīst, ka viņi labprāt nerakstītu ZPD.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,10 €
Work pack Nr. 1166616
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register