-
Sānslīde ceļu satiksmē
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Sānslīdes rašanas iemesli. | 2 |
2. | Sānslīdes apstākļu klasifikācija; | 2 |
2.1. | Sānslīde,kas radusies,bremzējot; | 2 |
2.1.1. | strauji bremzējot; | 3 |
2.1.2. | atlaižot akseleratora pedāli; ( slīdena ceļa apstākļos) | 4 |
2.2. | Automobilis ceļa līkumā: | 5 |
2.2.1. | Braukšana ceļa līkumos ziemas laikā. | 5 |
2.3. | Sānslīdes, kas radušās ,braucot ceļa līkumā | 6 |
2.3.1. | Pakaļējā tilta sānslīde dažādas piedziņas automobiļiem: | 6 |
pakaļējās piedziņas automobiļiem; | 6 | |
priekšējās piedziņas automobiļiem. | 7 | |
2.3.2. | Priekšējās piedziņas automobiļa sānslīde: | 8 |
priekšējā tilta sānslīde; | 8 | |
priekšējā tilta sānslīde,ko izsaukusi bremzēšana; | 9 | |
svara ietekme; | 10 | |
nospiežot akselerātora ( gāzes) pedāli. | 10 | |
3. | Ceļa seguma stāvokļa novērtēšana. | 11 |
4. | Vadītāja rīcība,lai izvairītos no dažādām sānslīdēm ceļu satiksmē.. | 11 |
5. | Automobiļa vadīšana sarežģītos apstākļos: | 12 |
5.1. | Automobiļa vadīšana ziemas apstākļos. | 13 |
5.2. | Akvaplānošana. | 14 |
Automobiļa sānslīde notiek,riteņiem izslīdot šķersvirzienā sānspēka ietekmē.
To izraisa saķeres zudums ar ceļa virsmu.Sānslīde iespējama, ja sānspēku summa ir lielāka par saķeres spēku šķērsvirzienā.Sānspēki ir:centrbēdzes spēks pagriezienā,sānvejš,bremzēšanas spēks un vilces spēks. Ir 3 galvenie iemesli, kas izsauc slīdes un tos var sakārtot šādā secībā:
1.vadītāja rīcība;
2.transportlīdzeklis;
3.ceļa apstākļi.
Sānslīdes rodas,kad vadītājs maina braukšanas ātrumu vai virzienu tik strauji, ka riepas zaudē saķeri ar ceļa segumu.Sānslīdes galvenokārt rodas;
-bremzējot;
-strauji palielinot braukšanas ātrumu vai strauji uzsākot braukt no vietas,-braucot ceļa pagrizienos;
-braucot augšupceļos un lejupceļos. Risks palielinās uz slīdenām ceļa virsmām.
Bremzējot notiek automobiļa svara pārdale pa asīm, automobiļa priekšējie riteņi tiek vairāk noslogoti, bet pakaļējie riteņi atslogoti. Svara pārdale ir jo lielāka, jo īsāka automobiļu garenbāze un augstāks tā smaguma centrs. Īsam un maksimāli noslogotam automobilim, kuram uz priekšējā tilta ir labas riepas un disku bremzes, iespējams stāvoklis, kad 80 - 90% bremzēšanas spēka realizējas ar priekšējiem riteņiem.
Ja sānslīde pamanīta ar novēlošanos vai tā strauji attīstās (2a pozīc), jāpārtrauc bremzēšana un stūres rats jāgriež pakaļējā tilta sānslīdes virzienā (3. pozīc). Stūres rata griešana pretējā virzienā jāsāk, pirms automobiļis nav sasniedzis taisnvirziena stāvokļa (4. pozīc.)Ja šo momentu nokavē, var sākties pakaļējā tilta sānslīde uz pretējo pusi, kuru jau būs ļoti grūti izlīdzināt.
Uz slidena ceļa, lai izslēgtu iespēju, ka automobiļis tiek bremzēts ar motoru, un lai pilnībā izmantotu saķēres spēku, ieteicams izspiest sajūga pedāli (2 un 3 poz.). Pozīcijā 3 izdarām korekciju ar stūres ratu. Pozīcijā 4 ieslēdzam sajūgu un uzmanīgi palielinām degvielas padevi.
Uz slīdena ceļa (2 poz.) palielināt degvielas padevi "piedot gāzi" pēc bremzēšanas pārtraukšanas nedrīkst, jo priekšējo riteņu slīdēšanu, ko izsauca bremzēšana, mēs aizstāsim ar slīdēšanu, ko izsauks vilces spēka palielināšana.…
Sānslīdes rašanas iemesli,klasifikācija,automobiļa vadīšana sarežģītos apstakļos.
- Automobiļa "Ford" reklāmas zīmes attīstība
- Automobiļa sānslīde
- Sānslīde ceļu satiksmē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Automobiļa fizikālās īpašības slīdē
Research Papers for secondary school19
-
Auto tūnings
Research Papers for secondary school10
-
Vieglo automobiļu piedāvājums Latvijā
Research Papers for secondary school27
Evaluated! -
Apdzīšana
Research Papers for secondary school31
Evaluated! -
Aktīvā transportlīdzekļu drošība
Research Papers for secondary school22