Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:926525
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Sānslīdes rašanas iemesli.    2
2.  Sānslīdes apstākļu klasifikācija;    2
2.1.  Sānslīde,kas radusies,bremzējot;    2
2.1.1.  strauji bremzējot;    3
2.1.2.  atlaižot akseleratora pedāli; ( slīdena ceļa apstākļos)    4
2.2.  Automobilis ceļa līkumā:    5
2.2.1.  Braukšana ceļa līkumos ziemas laikā.    5
2.3.  Sānslīdes, kas radušās ,braucot ceļa līkumā    6
2.3.1.  Pakaļējā tilta sānslīde dažādas piedziņas automobiļiem:    6
  pakaļējās piedziņas automobiļiem;    6
  priekšējās piedziņas automobiļiem.    7
2.3.2.  Priekšējās piedziņas automobiļa sānslīde:    8
  priekšējā tilta sānslīde;    8
  priekšējā tilta sānslīde,ko izsaukusi bremzēšana;    9
  svara ietekme;    10
  nospiežot akselerātora ( gāzes) pedāli.    10
3.  Ceļa seguma stāvokļa novērtēšana.    11
4.  Vadītāja rīcība,lai izvairītos no dažādām sānslīdēm ceļu satiksmē..    11
5.  Automobiļa vadīšana sarežģītos apstākļos:    12
5.1.  Automobiļa vadīšana ziemas apstākļos.    13
5.2.  Akvaplānošana.    14
Extract

Automobiļa sānslīde notiek,riteņiem izslīdot šķersvirzienā sānspēka ietekmē.
To izraisa saķeres zudums ar ceļa virsmu.Sānslīde iespējama, ja sānspēku summa ir lielāka par saķeres spēku šķērsvirzienā.Sānspēki ir:centrbēdzes spēks pagriezienā,sānvejš,bremzēšanas spēks un vilces spēks. Ir 3 galvenie iemesli, kas izsauc slīdes un tos var sakārtot šādā secībā:
1.vadītāja rīcība;
2.transportlīdzeklis;
3.ceļa apstākļi.

Sānslīdes rodas,kad vadītājs maina braukšanas ātrumu vai virzienu tik strauji, ka riepas zaudē saķeri ar ceļa segumu.Sānslīdes galvenokārt rodas;
-bremzējot;
-strauji palielinot braukšanas ātrumu vai strauji uzsākot braukt no vietas,-braucot ceļa pagrizienos;
-braucot augšupceļos un lejupceļos. Risks palielinās uz slīdenām ceļa virsmām.
Bremzējot notiek automobiļa svara pārdale pa asīm, automobiļa priekšējie riteņi tiek vairāk noslogoti, bet pakaļējie riteņi atslogoti. Svara pārdale ir jo lielāka, jo īsāka automobiļu garenbāze un augstāks tā smaguma centrs. Īsam un maksimāli noslogotam automobilim, kuram uz priekšējā tilta ir labas riepas un disku bremzes, iespējams stāvoklis, kad 80 - 90% bremzēšanas spēka realizējas ar priekšējiem riteņiem.
Ja sānslīde pamanīta ar novēlošanos vai tā strauji attīstās (2a pozīc), jāpārtrauc bremzēšana un stūres rats jāgriež pakaļējā tilta sānslīdes virzienā (3. pozīc). Stūres rata griešana pretējā virzienā jāsāk, pirms automobiļis nav sasniedzis taisnvirziena stāvokļa (4. pozīc.)Ja šo momentu nokavē, var sākties pakaļējā tilta sānslīde uz pretējo pusi, kuru jau būs ļoti grūti izlīdzināt.
Uz slidena ceļa, lai izslēgtu iespēju, ka automobiļis tiek bremzēts ar motoru, un lai pilnībā izmantotu saķēres spēku, ieteicams izspiest sajūga pedāli (2 un 3 poz.). Pozīcijā 3 izdarām korekciju ar stūres ratu. Pozīcijā 4 ieslēdzam sajūgu un uzmanīgi palielinām degvielas padevi.
Uz slīdena ceļa (2 poz.) palielināt degvielas padevi "piedot gāzi" pēc bremzēšanas pārtraukšanas nedrīkst, jo priekšējo riteņu slīdēšanu, ko izsauca bremzēšana, mēs aizstāsim ar slīdēšanu, ko izsauks vilces spēka palielināšana.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1150886
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register