Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:343087
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
  Terminu skaidrojumi    7
  Teorētiskā daļa    9
1.  Kas ir saskarsme    9
2.  Grupa un to raksturojošie faktori    10
2.1.  Iekšgrupa un ārgrupa    11
2.2.  Obligātā un brīvprātīgā grupa    11
2.3.  Darba grupas    12
3.  Komanda un motivācija    13
3.1.  Raksturojošās pazīmes    13
3.2.  Iekšējā un ārējā motivācija    14
3.3.  Emocijas un to nozīme    14
3.4.  Radošā domāšana    15
3.5.  Vērtības un normas    15
4.  Sociālais statuss un loma    17
4.1.  Statuss un loma grupā    17
4.3.  Meredita Belbina komandas lomu teorija    17
4.4.  Saskaņas veicinātājs    19
4.5.  Jaunieša vecumposms un identitāte    19
  Praktiskā daļa    21
1.  Anketu analīze    21
2.  Eksperiments trīs komandās    26
2.1.  Eksperimenta gaita un analīze    26
3.  Strukturētās intervijas un analīze    29
  Secinājumi    31
  Ieteikumi    32
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    33
  Pielikumi    34
Extract

Secinājumi
Apkopojot pieejamos zinātniskos un mācību literatūras avotus, secināts:
• jauniešu saskarsme notiek mijiedarbībā, kas izpaužas gan grupās, gan komandās, nodrošinot identitātes un vērtību veidošanos, izpratni par normām, pienākumiem un atbildību;
• jēdzieni grupa un komanda zinātniskajā literatūrā praktiski tiek definētas līdzīgi, bet, jautājumā par komandas iezīmēm, vairāk tiek uzsvērts dalībnieku mērķtiecīgums un sinerģiskais efekts;
• saskaņas veicinātājs komandā nodrošina pozitīvu sociālpsiholoģisko klimatu, īpaši svarīgi tas ir komandās, kurās ir jaunieši ar augstām intelektuālajām spējām, tad komanda var uzrādīt zemus darba rezultātus, jo pastāv augsts konkurences līmenis;
• komandas lomu teorijā pamatā tiek izdalītas ap deviņām lomām, kuras orientējas uz intelektuāliem procesiem, attiecībām un praktiskiem darbiem komandā.
Apskatot pētāmo problēmu praktiski, secināts:
• divas trešdaļas jauniešu izvēlas darboties komandā, nevis strādāt individuāli, jo jaunieši ir motivēti realizēt sevi, savu potenciālu;
• visi jaunieši ikdienā iesaistās kādā komandā, jo apzinās, ka komandas darbs ir noderīgs un tajā pastāv pienākumu sadale;
• meitenes klases kolektīvu biežāk uzskata par komandu kā to dara zēni;
• pēc jauniešu pieredzes, visefektīvākā ir 2-5 jauniešu liela komanda;
• iesaistoties kādā komandā meitenes drīzāk motivē iekšējā motivācija, bet zēnus ārējā motivācija;
• meitenes iesaistoties komandas darbā biežāk pauž vajadzību pēc piederības, komandā meklē harmoniju, bet zēni izjūt vajadzību pēc pašrealizācijas;
• gandrīz viena trešdaļa zēnu uzskata, ka komanda var darboties bez saskaņas veicinātāja;
• puse jauniešu, darbojoties grupā vai komandā, tajās meklē draugus;
• jaunieši līdz galam neizprot saskaņas veicinātāja lomu un nozīmi;

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1353606
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register