Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:235992
 
Evaluation:
Published: 16.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  CILVĒKA VAJADZĪBAS UN SASKARSME    4
  SASKARSMES LOMA SABIEDRĪBĀ    4
  SASKARSMES JĒDZIENS    5
  SASKARSMES FUNKCIJAS    5
  SASKARSMES VEIDI    5
  SASKARSMES STRUKTŪRA    6
  DOMINĒJOŠĀS UZVEDĪBAS IEVIRZES SASKARSMĒ    7
  SASKARSMES LĪMEŅI    9
  SECINĀJUMI    11
  LITERATŪRAS SARAKSTS    12
Extract

CILVĒKA VAJADZĪBAS UN SASKARSME.
(1 grāmata; 91-92 lpp.)
Starp daudzajām cilvēka vajadzību klasifikācijām pasaulē vispazīstamākā ir ASV psihologa A. Maslou 1943. gadā izstradātā cilvēka vajadzību hierarhijas teorija. Gan vīriešiem, gan sievietēm, saskaņā ar šo teoriju, ir vienas un tās pašas fundamentālās vajadzības, neapmierinot kuras, cilvēki nespēj pilnvērtīgi dzīvot. Pie cilvēku bāziskajām vajadzībām pieder fizioloģiskās (ēst, dzert, apģērbties, fiziskās attīstības, relaksācijas, jumta virs galvas) vajadzības un drošības (dzīvības, veselības, fizioloģisko vajadzību apmierināšanas garantiju) vjadzības. Šo vajadzību apmierināšana nodrošina cilvēka kā bioloģiskas būtnes eksistenci. Hierarhijā augstākas ir cilvēka sociālās vajadzības – vajadzība pēc draudzības, mīlestības un stāvokļa sabiedrība, vēl augstākas – vērtējuma vajadzības – vajadzības pēc pašcieņas, goda, atzinības, prestīža, vēl augstākas – izziņas vajadzības – vajadzības pēc informācijas par sevi, dabu, citiem cilvēkiem un sabiedrību, vēl augstākas – estētiskās vajadzības – vajadzības pēc skaistuma un sakartotības dabā un sabiedrībā. Pašas augstākās hierarhijīa ir pašrealizācijas vajadzības – vajadzības pēc pašizpausmes, savas personības pozitīvā potenciāla realizācijas, jaunrades.
Visas šīs vajadzības parādās cilvēku sasarsmē un atstāj iespaidu uz kontaktu norisi. Neapmierinātās vajadzības ir spēcīgākais cilvēku uzvedības motivātors. Starp visiem citiem cilvēka uzvedības veidiem neapmierinātās vajadzības iespaid arī cilvēku komunikatīvo uzvedību, tiecas apmierināties ar cilvēcisko kontaktu palīdzību.

SASKARSMES LOMA SABIEDRĪBĀ.
(1 grāmata; 9 – 10 lpp.)

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register