Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:771540
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.04.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Temata psiholoģiski pedagoģiskais pamatojums    7
1.1.  Saskarsmes raksturojums un būtība    7
1. 2.  Saskarsmes loma izglītības procesā    13
1.2.1.  Mācīšanās motivāciju veidojošie faktori    16
1.2.2.  Skolotāja un skolēna sadarbības efektivitāte    18
1.2.3.  Psiholoģisko grūtību pārvarēšana saskarsmē    21
2.  Saskarsme speciālajā skolā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    23
2.1.  Speciālās skolas bērnu psihiskās attīstības īpatnības    23
2.2.  Emocionālais jūtīgums kā bērna personības īpatnība speciālajā skolā    25
2.3.  Saskarsmes īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem    26
3.  Rokdarbu stundas speciālās skolas 1. – 4. klasei    28
3.1.  Rokdarbu stundu mācību mērķi un uzdevumi    28
3.3.  Saskarsmi veicinošās mācību metodes rokdarbu stundās    29
Extract

Viens no nozīmīgākajiem cilvēka dzīves izpausmes veidiem ir saskarsme – apzinātas vai neapzinātas komunikatīvās darbības, kas lielākā vai mazākā mērā ietekmē apkārtējo emocionālo stāvokli. Tieksme veidot kontaktu ar apkārtējo sabiedrību cilvēkam ir dabas dota, gan kā instinkts kopš aizvēstures, kad jau pirmatnējie cilvēki komunicēja, veidojot barus, gan kā cilvēcisks process jau kopš bērnības atdarināt citus. Tiek uzskatīts, ka bez šīs dabiskās nepieciešamības apmierināšanas – saskarsmes – cilvēkam nav iespējams eksistēt, jo pat negatīva saskarsme ir labvēlīgāka psihei, nekā eksistence bez komunikācijas vispār. Izolēšanās no sabiedrības un vides ir psiholoģisku traucējumu pazīme, dabas anomālija, jo veselai personībai ir nepieciešamība pašapliecināties, izzināt, piederēt pie kādas sabiedrības kopas, kaut kam ticēt, kaut ko noliegt, mīlēt un tikt mīlētam, bez šiem priekšnosacījumiem cilvēkam zūd jebkādi orientieri vidē.
Saskarsmes instinkts ir dabas dots, taču kvalitatīva saskarsme ir gadu gaitā izkopa māksla – pirmkārt, māksla pieņemt un atzīt savas pozitīvās un negatīvās puses, otrkārt, pieņemt apkārtējos ar visiem plusiem un mīnusiem. Komunikācijā palīdz spēja izprast otra cilvēka konkrēto stāvokli (empātija), kā arī spēja izvēlēties pareizo veidu komunicēt ar personu, pamatojoties uz objektīvu informāciju, kas ir iegūta. Komunicēt cilvēks mācās ne tikai prakses ceļā, šīs iemaņas atkarīgas arī no personas sociālajām jūtām, uzvedības un sociālajām gaidām, vērtību orientācijas, pastāvošajiem stereotipiem un pasaules skatījumu kā tādu. Šie ir individuāli un personiski aspekti, kas katram indivīdam liek veidot saskarsmi atšķirīgā ceļā.
Mūsdienu sabiedrībā nozīmīgu lomu ieņem kompetents, komunikabls, gudrs, radošs un izglītots cilvēks. Lai skolēns kļūtu par pilnvērtīgu sabiedrības locekli, liela uzmanība jāpievērš skolēna personības attīstībai. Mūsdienu skolai ne tikai jāgādā par to, lai skolēni gūtu zināšanas, bet jāsekmē viņu izaugsme par derīgiem sabiedrības pilsoņiem ar nosvērtu raksturu, attīstītu intelektu, izkoptām jūtām, jāveicina patstāvīgas, brīvas, radošas personības veidošanos.
Izglītībai ir jāattīsta un jāaktualizē personības radošais potenciāls…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register