Nereti mūs pārsteidz pilnīgi nesaprotamas izmaiņas likumdošanā un dažādu grozījumu pieņemšana, kas liekas pilnīgi nesaistīta ar mūsu reālo dzīvi, taču tajā pat laikā manāms, ka arī Saeimu likumdošanas ziņā vada kas augstāks. Viss ir it kā skaidri saprotams, taču neviens nevar izslēgt iespēju, ka arī mūsu likuma radītāji apzināti vai neapzināti var kļūdīties likumu izstrādē. Tāpēc radās vajadzība pēc kādas noteiktas institūcijas, kas kontrolētu likumu atbilstību Satversmei un normatīvo aktu - likumiem. Šī ir iestāde, kas zināmā mērā var regulēt Saeimas darbu. Satversmes tiesa izanalizējot likumu un konstatējot kļūdas, var tās novērst, tā nepieļaujot pat tādus pārkāpumus, kā cilvēktiesības.
Līdz ar Satversmes tiesas izveidi likumu pieņemšanas objektivitāte, manuprāt, ir stipri pieaugusi. Taču ņemot vērā to, ka Latvijas iekšējās un ārējās lietas, kā arī attiecības ir stipri mainījušās, tad arī paralēli jāmainās Satversmei, it īpaši, ja tas attiecas uz starptautisko attiecību veidošanos vai svarīgu un nozīmīgu līgumu slēgšanu. Tāpēc, mūsdienu likumi, kas tiek pakārtoti Pirmās Latvijas Satversmei dažkārt rada nepilnības tiesību jomā. Es varbūt nespēšu izskaidrot un izanalizēt Satversmes tiesas ietekmi uz Latvijas politiku un ekonomiku, bet es centīšos dot priekšstatu par Satversmes tiesu iestādi kā tādu.
…