Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:172191
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Kopš neatkarības atjaunošanas sabiedrība dzīvo strauji mainīgos ekonomiskos un sociālos apstākļos. Strauja sociālā statusa, nodarbinātības maiņa daudziem iedzīvotājiem rada adaptācijas problēmas un nedrošību par rītdienu. Gandrīz katrs pieaugušais izjūt izglītības, informācijas un prasmju deficītu. Daudzi to cenšas pārvarēt paši saviem spēkiem - mācoties valodas, apgūstot jaunu profesiju vai papildinot esošās zināšanas. Taču arvien skaidrāk iezīmējas nepieciešamība risināt pieaugušo iedzīvotāju vispārīgās, profesionālās un tautas izglītības jautājumus. Tas nozīmē, ka nepieciešams atzīt pieaugušo izglītību kā nozīmīgu izglītības veidu, kura attīstību nosaka valsts politika, likums un budžets. [3;1]
Pieaugušo izglītība ir viens no sabiedrības garīgās un materiālās dzīves kvalitātes rādītājiem. Pēdējā laikā Latvijā pieaugušo izglītības prakse kļūst daudzveidīgāka pēc satura un formām. Pats svarīgākais, ka mūžizglītības kontekstā pilnveidojas gan pieaugušo profesionālā, gan akadēmiskā un interešu izglītība. Tas liecina par pozitīvām humānisma tendencēm sabiedrībā. Vienībā ar cilvēka brīvības izjūtu veidošanos pieaug cilvēka vajadzība bagātināt sevi. Tas ir pamats personības pašrealizācijai un pašregulācijai, kas izglītības ieguves procesā sekmē mācīšanās prasmju veidošanos. [1;5]
Izglītība un apmācības visa mūža garumā palīdz uzturēt ekonomisko konkurētspēju un nodarbinātību, kā arī – tas ir labākais veids, kā cīnīties pret sociālo atstumtību. [2;6]
Ar tām zināšanām, iemaņām un izpratni, ko mēs apgūstam kā bērni un kā jaunieši ģimenē, skolā, apmācību laikā un koledžā vai universitātē, visam mūžam nepietiks. Izglītības paliekoša iekļaušana pieaugušo dzīvē ir ļoti svarīgs elements, lai praktiski īstenotu mūžizglītību. Mūžizglītības skatījumā visa izglītība tiek aplūkota kā vienots veselums, kas turpinās „no šūpuļa līdz kapam”. [2;7]
Savā referātā es izvēlējos aplūkot tikai vienu no daudzajiem pieaugušo izglītības aspektiem – senjoriem piedāvātās izglītības iegūšanas iespējas Latvijā un salīdzināt tās ar iespējām ārzemēs.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register