Research Papers
Humanities
Pedagogy
Sensorās attīstības veicināšana 3-5 gadus veciem bērniem,...-
Sensorās attīstības veicināšana 3-5 gadus veciem bērniem, izmantojot didaktiskās spēles
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Psiholoģiski-pedagoģiskās literatūras izpēte par sensoro audzināšanu | 7 |
1.1. | Sensorās audzināšanas attīstība | 7 |
1.2. | Bērnu sensorās audzināšanas būtība, uzdevumi un virzieni | 11 |
1.3. | Didaktiskās spēles sensorās attīstības veicināšana | 16 |
2. | Priekšmetu formas, krāsas un lieluma uztveres attīstība didaktiskajās spēlēs | 21 |
2.1. | Didaktiskās spēles priekšmetu formas uztveres attīstībai 3-5 gadus veciem bērniem | 21 |
2.2. | Didaktiskās spēles priekšmetu krāsas uztveres attīstībai 3-5 gadus veciem bērniem | 23 |
2.3. | Didaktiskās spēles priekšmetu lieluma uztveres attīstībai 3-5 gadus veciem bērniem | 25 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 29 | |
Pielikumi | 31 |
Secinājumi
Kā svarīgāko un neatņemamo bērna vispārīgas attīstības daļu, izcili psihologi un pedagogi, izdala sensoro audzināšanu.
Pilnvērtīgas pirmsskolēna intelektuālas izglītības, kustību kā arī vizuālās darbības veidošanos, nodrošina sensorās audzināšanas uzdevumu īstenošana.
Balstoties uz sekojošiem principiem, ir jābūt sakārtotai didaktisko spēļu sistēmai: dotajam vecuma posmam - sensorās audzināšanas uzdevuma atbilstība; uzstādīto spēļu uzdevumu secīgums; dažādu grupu spēļu kopsakarības un pieņemšana; spēles uzdevumu un darbības sarežģītība. Spēļu materiālu skaits tika palielinājājies. Pāreja uz sarežģītiem priekšmetiem no vienkāršiem, kuros vairāku nianšu savienojumā tiek izteikta krāsa. Forma kopā ar saturu. Ar dažādu mēru palīdzību tiek noteikts lielums. Tiek ieviesti laicīgi ierobežojumi. Pakāpeniski tika ieviesti sarežģītākie uzdevumu, attīstoties bērnu sensorajām spējām; ieinteresētības bērnam par notiekošo darbību principu.
Spēles uzdevumu forma ir nozīmīga pirmsskolas bērniem.
Pakāpeniski apzinātā vajadzība sasniegt noteiktu mērķi spēlēja lielu lomu bērnu aktivitātes paaugstināšanā. Nostiprināt noteiktās sensorās prasmes un iemaņas palīdz didaktiskās spēles. Saglabājot pozitīvu emocionālo attieksmi pret spēli un izmantojot dažādu didaktisko materiālu. Spēles ar tām priekšmeta īpašībām, kas agrāk nešķita saistošas, palīdz piesaistīt uzmanību. Lai realizētu visas spēles funkcijas, didaktisko spēļu sistēmai ir jābūt sakārtotai tādā veidā: sensoro etalonu izmantošanas pieredze, bērnu sensorās attīstības kontrole un arī izziņa. Ir ieteicams izmantot dažādus spēļu veidus, bērnu intereses paaugstināšanai: mutvārdu spēles, priekšmetiskās spēles, galda - drukātās spēles. Priekšmetiskās spēles piesaista pirmsskolas vecuma bērnu īpašu uzmanību.
…
Maza cilvēka izpazīšanās process atšķiras no pieaugušo zināšanu procesa. Pieaugušie iepazīst pasauli ar prātu, mazie bērni – ar emocijām. Pirmsskolas psiholoģijā un pedagoģijā sensorās audzināšanas problēma bērniem kas ir pirmsskolas vecumā, tā ir svarīga problēma. Sensorā izglītība, kuras mērķis ir veidot pilnvērtīgu apkārtējās realitātes uztveri, ir pasaules zināšanu pamats. Garīgās, fiziskās, estētiskās izglītības panākumi lielā mērā ir atkarīgi no bērnu sensorās attīstības līmeņa, tas ir, cik lieliski bērns dzird, redz, uztver apkārtni. Sensorās kultūras iepazīšana ir pēctecīga un plānota cilvēces sensorā audzināšana, pilnveide un mērķtiecīga attīstība sensorā procesā. Nozīmība šim procesam pamatojas ar to, ka priekšnoteikumos ir sensorā audzināšana pirmsskolas vecuma bērnu attīstībai, jo tai bērna personības veidošanās procesā ir fundamentāla nozīme. Iepazīstot apkārtējo pasauli, bērns izmanto maņas: tausti, redzi un dzirdi. Ar dzirdes izmantošanas palīdzību, bērns uztver skaņas ko rada priekšmets. Redzi izmantojot bērns priekšmetu aplūkojot redz gan priekšmeta formu, lielumu, krāsu, gan tā izvietojumu laukumā. Atkal ar taustes palīdzību viņš var noteikt vai priekšmets ir ciets vai mīksts, grubuļaina vai gan līdzena ir tā virsma. Sakrātajā sensorā pieredzē veidojas procesi tādi kā iztēle, domāšana, kā arī atmiņa. Attīstās arī pirmsskolnieka dažādi praktiskās darbošanās veidi, kā zīmēšana, veidošana un konstruēšana.
- 5 - 6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums
- Sensorās attīstības veicināšana 3-5 gadus veciem bērniem, izmantojot didaktiskās spēles
- Uzmanības īpatnības 15-18 gadus veciem jauniešiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!5 - 6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums
Research Papers for university2
Evaluated! -
Uzmanības īpatnības 15-18 gadus veciem jauniešiem
Research Papers for university30
-
Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanai 3-5 gadus veciem bērniem
Research Papers for university17
-
Literārā darba uztveres likumsakarības 5-7 gadus veciem bērniem
Research Papers for university20
-
Sensorās attīstības teorētiskās nostādnes
Research Papers for university10
Evaluated!