Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:601700
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
I.  Teorētiskā daļa.    2
1.nodaļa.  Tēmas izvēles pamatojums un speciālās literatūras analīze    5
1.1.  Uzmanības jēdziens, funkcijas    5
1.2.  Uzmanības veidi    7
1.3.  Uzmanības īpašības    12
1.4.  Psiholoģijas teorijas par jaunību kā vecumposmu    15
1.4.1.  vecumposma ’’jaunība’’ noteikšana    15
1.4.2.  jauniešu fiziskā attīstība    16
1.4.3.  jauniešu intelektuālā attīstība    17
1.5.  Uzmanības problēmas 15 – 18 gadus veciem jauniešiem    18
2.nodaļa.  Darbā izmantotā paradigma un izvirzītā hipotēze    21
II.  Praktiskā daļa.    26
2.1.  Fokusgrupas metode    26
2.2  Individuālais darbs    34
2.3.  Testi    23
III.  Noslēgums: secinājumi    25
IV.  Literatūras saraksts    42
Extract

Uzmanība ir cilvēka psihiskās darbības virzība, tās koncentrētība uz objektiem, kuri ir personībai nozīmīgi. [4; 141.]
Cilvēks nevar būt uzmanīgs vispārīgā veidā. uzmanība allaž izpaužas noteiktos, konkrētos psihiskajos procesos: mēs ieskatāmies, ieklausāmies, pasmaržojam, apdomājam uzdevumu vai arī, aizmirsuši visu uz pasaules, rakstām domrakstu. Uzmanība var būt vērsta gan uz apkārtējās pasaules objektiem, gan arī uz savu personisko iekšējo dzīvi.
Uzmanība ne vien rada vislabākos apstākļus psihiskajai darbībai, bet arī veic aizsardzības funkciju, palīdzot cilvēkam laikus reaģēt uz dažādām pārmaiņām gan apkārtējā vidē, gan arī savā organismā. Piemēram, cilvēks izzina vienu priekšmetu, bet tam rodas nepieciešamība izzināt otru. Uzmanība nodrošina apziņas pāriešanu un koncentrēšanos uz citu priekšmetu.
Uzmanība ir apziņas koncentrēšana uz konkrētu objektu vai parādību, tajā pašā laikā novēršoties no citiem objektiem vai parādībām. [9; 161.] Mēs nevaram nepiekrist šim apgalvojumam, to pierāda mūsu pašu dzīvē gūtā pieredze. Uz mums visu laiku iedarbojas daudz dažādu kairinājumu, taču mēs nevaram uz visiem reaģēt vienādi. Mēs reaģējam atbilstoši mūsu šābrīža vajadzībām. Smadzeņu garozā darbojas ierosas un aiztures procesi. Ja ierosa ir pietiekami stipra, arī aizture ir pietiekami stipra, ja ierosa ir vājāka, arī aizture ir vājāka. Es minēšu ļoti klasisku, pēc manām domām, piemēru: jūs sēžat uz soliņa parkā un lasāt laikrakstu. Ja informācija laikrakstā jūs interesē, stipri saista, jūs neredzat cilvēkus sev apkārt, nedzirdat viņu sarunas, bet, ja laikraksts jūs garlaiko, jūs pamanāt gan cilvēkus, gan dzirdat viņu sarunas.
Par stipru ierosu mēs varam spriest pēc cilvēka uzmanības ārējām pazīmēm:
specifiska poza (cilvēka ķermenis pavērsts uz interesējošo parādību),
īpaša mīmika ( sarauktas uzacis, grumbās savilkta piere, pavērta mute, koncentrēts skatiens),
kustību aizture (cilvēks ir it kā “iegājis sevī”, sastindzis).


Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1207458
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register