Problēmas pirmatnējais svarīgums priekš pedagoģikas ir izstrādāšanas un eksistēšanas zinātnes nosacītās sistēmas pedagoģiskas darbības interesēs īstenot veseluma pedagoģisko procesu.
Pedagoģiskais process ir mērķtiecīgs, pilnības saturošs un organizēti noformēta starpdarbība pedagoģiskai darbībai pieaugušo un izmaiņas bērna personības rezultātu aktīvai dzīvesdadrbībai nonākušās un virzošās lomas audzināšanā.
Viņš reāli eksistē kā zinātniski nosacītā, attīstošā sistēma, balstoties uz audzināšanas likumiem, pedagogu radošo darbu un augšupejošās dinamikas izmaiņas bērniem. Sistēmas iekšpusē rodas un darbojas organismam piemītošie to principi un likumsakarības.
Pedagoģiskais process ir nepārtraukti saistīts ar visiem kopējiem procesiem (ekanomiskiem, politiskiem un tamlīdzīgiem procesiem). Viņa būtība, saturs un virziens ir atkarīgs no kopējo procesu stāvokļa, reālo savstarpējiedarbības mijiedarbības spēkiem un mijiedarbības attiecībām attiecībām.…