Research Papers
Business and Law
Economics
SIA "Lielzeltiņi" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos-
SIA "Lielzeltiņi" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Analīzes daļa | 5 |
1.1. | Analīzes praktiskā nodaļa | 5 |
1.1.1. | Uzņēmējdarbības raksturojums | 5 |
1.1.2. | Nozares analīze | 6 |
1.1.3. | Uzņēmuma raksturojums | 8 |
1.1.3.1. | Uzņēmuma vēsture | 8 |
1.1.3.2. | Uzņēmuma stratēģija un mērķi | 9 |
1.1.3.3. | Uzņēmuma struktūra | 10 |
1.1.4. | SIA „Lielzeltiņi” tieši ietekmējošā ārējā vide | 10 |
1.1.5. | SIA „Lielzeltiņi” netieši ietekmējošā ārējā vide | 13 |
1.1.6. | SVID analīze | 16 |
1.2. | Analīzes teorētiskā nodaļa | 19 |
1.2.1. | Uzņēmējdarbības vide | 19 |
1.2.2. | Attiecības starp organizāciju un vidi | 19 |
1.2.3. | Portera piecu spēku modelis | 21 |
2. | Projekta daļa | 23 |
2.1. | Uzņēmuma attiecības ar ārējo vidi | 23 |
2.2. | Portera 5 spēku modelis | 24 |
2.3. | Vides ievērošanas metodes uzņēmumā | 27 |
2.3.1. | Informācijas menedžmenta sistēmas izveidošana | 27 |
2.3.2. | Stratēģijas menedžmenta lietošana | 28 |
2.3.3. | Organizācijas apvienošana, pievienošana, pirkšana | 30 |
2.3.4. | Vides faktoru tiešā ietekme | 31 |
2.4. | Uzņēmuma paplašināšanās ārējā tirgū | 33 |
2.5. | Izrietošie mērķi un izpilde | 33 |
Secinājumi un priekšlikumi | 35 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 37 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad valsts IKP krītas un kad valstī palielinās bezdarbs un iedzīvotāji pamet valsti, tiek palielināts PVN nodoklis, kā arī atbalstot uzņēmējdarbību ir akceptēts grozījums par SIA pamatkapitāla prasības samazināšanu.
Pārtikas rūpniecībā ražošanas apjomi ir kritušies, sakarā ar patērētāju pirktspējas samazināšanos, tomēr pārtikas rūpniecība vēljoprojām ir lielākā Latvijā.
Gada laikā saražotās putnu gaļas masa kautmasā 2009. gadā atpalika tikai par 1.3% no 2008. gada saražotās un no visa kopējā saražotās gaļas apjoma Latvijā 28% aizņem putnu gaļa.
Uzņēmums SIA „Lielzeltiņi” , kurš nodarbojas ar putnu gaļas ražošanu ir sācis savu darbību 1994. gadā šobrīd ir viens no tirgus līderiem savā nozarē.
Uzņēmumam ir stabila finanšu sistēma, to var secināt pēc tā, ka katru gadu pieaug apgrozījums un katru gadu uzņēmums darbojas ar peļņu, tomēr tā ir mainīga, kas saistīts ar iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos un izmaksu pieaugumu.
Neskatoties uz esošo ekonomisko situāciju Latvijā, uzņēmums „Lielzeltiņi” turpina ieguldīt līdzekļus rūpnīcas modernizācijā, kā arī plāno atvērt jaunu rūpnīcu Krievijā.
SVID matricā uzņēmumam visvairāk atzīmju ir iespēju un spēcīgo pušu apgabalā, kas dod uzņēmumam iespēju domāt par jaunas tirgus daļas iegūšanu. Uzņēmuma lielākie spēki ir tā lielā tirgus daļa, preces kvalitāte, atpazīstamība un sortiments. Uzņēmuma vājākās puses ir peļņas samazināšanās, salīdzinoši augstās izmaksas un jauno darbinieku trūkums. Uzņēmuma lielākās iespējas ir tirgus paplašināšanās ārzemēs. Uzņēmuma lielākie draudi ir konkurences pastiprināšanās, pirktspējas samazināšanās un jauno kvalificēto darbinieku trūkums.
Uzņēmums darbojas patērētāju, industriālajā un starptautiskajā tirgū, taču tā mērķtirgus ir patērētāju tirgus, kur tiek izmantota vertikālās integrācijas stratēģiju un diferencēšanas stratēģiju un tieši konkurē ar vēl 7 putnu gaļas uzņēmumiem un vairākiem pārējās gaļas pārstrādes uzņēmumiem.
Tā kā uzņēmums darbojas pārtikas rūpniecības nozarē, tam ir noteikts patērētāju loks, kā arī uzņēmumam ir noteikts piegādātāju loks, pēc kā var secināt, ka uzņēmums darbojas vismazākās nenoteiktības vidē.
Priekšlikumi
Tā kā uzņēmums Latvijā ir nostabilizējies un aizņem noteiktu tirgus daļu, ir jāaizsargā esošā pozīcija Latvijas tirgū, kā arī jāmeklē jauns tirgus ārpus Latvijas, piemēram, izvērst un paplašināt eksportu uz Baltijas valstīm.
Nozarē trūkstošo jauno speciālistu dēļ, uzņēmuma vadībai būtu nepieciešams piesaistīt jaunu kvalificētu darbaspēku savai nozarei, izveidot jauno darbinieku apmācības.
Lai palielinātu uzņēmuma konkurētspēju, tirgus daļu ir nepieciešams paplašināt produkcijas klāstu, izveidot savu individuālo veikalu tīklu, regulāri modernizēt rūpnīcu, iesaistīties dažādās reklāmas kampaņās, kā arī atbalstīt dažādus kultūras/sporta pasākumus, tādējādi popularizējot savu vārdu.
Lai uzņēmuma vadība varētu pieņemt precīzākus lēmumus un prognozēt ārējās vides ietekmi, nepieciešams izveidot atsevišķu struktūrvienību, kas nodarbotos ar ārējās vides faktoru noteikšanu.
Uzņēmums ir atkarīgs no saviem piegādātājiem. Ja šo ietekmi būtu iespējams mazināt, tas nozīmētu, ka samazinātos izmaksas un dotu priekšrocību attiecībā pret konkurentiem. To var panākt iegādājoties kādu graudu ražošanas uzņēmumu, vai arī izveidot savu graudu iegūšanas lauku.
Lai vieglāk sasniegtu izvirzītos mērķus, jāizveido kontroles sistēmu uzņēmumā.
…
Kursa darbs Uzņēmējdarbības vadīšanā Tiek izvirzīts darba mērķis: izpētīt un noteikt tieši un netieši ietekmējošos ārējās vides faktorus uzņēmumā „Lielzeltiņi”, noskaidrot uzņēmuma problēmas, kas saistītas ar ārējās vides ietekmi, kā arī sniegt savus priekšlikumus uzņēmuma darbībā.
-
Mārketinga tiešās ietekmes ārējās vides faktori uz mācību centru SIA "Līderis"
Research Papers12 Management, Marketing, Advertising, Economics
- SIA "Lielzeltiņi" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
- SIA "Mēness" darbību ietekmējošie iekšējās un ārējās vides faktori
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga tiešās ietekmes ārējās vides faktori uz mācību centru SIA "Līderis"
Research Papers for university12
-
SIA "Mēness" darbību ietekmējošie iekšējās un ārējās vides faktori
Research Papers for university17
-
Ārējās vides analīze SIA "Marno S"
Research Papers for university27
Evaluated! -
Uzņēmuma vispārējās ārējās vides un konkurences vides novērtējums
Research Papers for university21
-
Uzņēmuma AS "Cēsu alus" vadīšana mainīgas ārējās vides apstākļos
Research Papers for university27
Evaluated!