Pasaules tirgū konkurence arvien saasinās, noris konkurences konsolidācija vai, citiem vārdiem sakot, attiecīgās nozares uzņēmumu apvienošanās, arvien nozīmīgāka kļūst pircēju un lietotāju loma. Tāpēc labus rezultātus konkurences cīņā nodrošina ilglaicīgu kontaktu uzturēšana ar pircējiem1.
Globalizācijas procesu ietekmē klienti paliek ar vien prasīgāki, kas ietekmē konkurentu cīņu par labāku preci, arvien lielāka kļūst vajadzība pēc jaunievedumiem tirgū un tirgus attiecībās. Tiem jābūt izdevīgākiem, efektīvākiem, lētākiem un estētiskākiem. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju, iegūstot konkurētspējīgo priekšrocību. Īpaši aktuāli tas ir šobrīd, kad Latvija iestājusies Eiropas Savienībā un no salīdzinoši niecīga nacionāla tirgus kļūst par iespaidīga tirgus sastāvdaļu.…