Research Papers
Business and Law
Economics
SIA "Reklāmas aģentūras Santa" konkurētspējas paaugstināš...-
SIA "Reklāmas aģentūras Santa" konkurētspējas paaugstināšanas projekts
2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 2 | |
1. | ANALĪZES DAĻA | 4 |
1.1. | Uzņēmējdarbības vispārīgais raksturojums | 4 |
1.2. | Mediju tirgus raksturojums un analīze | 6 |
1.4. | Uzņēmuma organizatoriskais raksturojums | 10 |
1.5. | SVID analīze | 11 |
1.6. | Konkurētspējīgās priekšrocības | 14 |
1.7. | Portera piecu konkurences spēku modelis | 18 |
1.8. | Korporatīvā līmeņa stratēģijas | 19 |
2. | PROJEKTA DAĻA | 20 |
2.1. | Pilna servisa reklāmas pakalpojumu piedāvāšana | 20 |
2.2. | Mājas lapas izveidošana | 23 |
2.3. | Reklāmas aģentūras „Santa” funkciju pārņemšana | 25 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 28 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 30 | |
PIELIKUMI | 32 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Uzņēmējdarbībā pastāv daudzi rīcības scenāriji, lai uzņēmums paaugstinātu konkurētspēju. Tomēr sarežģītākais uzdevums ir izvēlēties pareizo stratēģiju un īstenot uzņēmumam atbilstošāko stratēģiju, kurā tiek ņemti vērā uzņēmuma iekšējiem un ārējie procesi, aktivitātes un prognozes. Bez sīkas situācijas analīzes, iespējamo stratēģiju modelēšanas, iespējams pieļaut nopietnas kļūdas, kas var novest pie uzņēmuma nespējas veikt tā funkcijas.
Apskatot uzņēmuma „Reklāmas aģentūra Santa” konkurētspējīgās priekšrocības jāsecina, ka uzņēmuma spēks ir darbiniekos un kvalitatīvajā pakalpojuma servisā, kas tiek klientiem piedāvāts. Tomēr par enkuru, kas velk uzņēmumu uz leju un pakalpojumu padara mazāk konkurētspējīgu, kalpo augstās pakalpojumu cenas, nemainīgie standarta piedāvājumi un neelastīga jaunumu - nestandarta projektu ieviešana un realizēšana. Uzņēmuma vadībās uzstādījumi, saglabājot cenu līmeni nemainīgu, ir neatbilstoši tirgus tendencēm un klientu vēlmēm. Piedāvātais produkts (zīmols) ir spēcīgs un respektēts Latvijas tirgū, bet pircējs gribēdams nevar to atļauties. Tātad klientu vēlmes netiek ievērotas, kas liek klientiem priekšroku dot citiem līdzīga pakalpojuma sniedzējiem, piemēram, citi žurnāli vai reklāmai televīzijā, radio.
Uzņēmuma nosacītais trumpis ir plašais piedāvājumu klāsts, tomēr koncentrēšanās uz ienesīgāko biznesa nišu- reklāmas laukumu tirdzniecību, lielāko daļu pārējo pakalpojumu padarījusi klientiem nepievilcīgu. Līdz ar to šo pakalpojumu piedāvāšana uzņēmumam kļuvusi nerentabla.
Studiju darbā vadoties pēc Mihaels Porters piecu konkurences spēku modeli, tiek apskatītas uzņēmuma iespējas pievērsties pārējo pakalpojumu servisa uzlabošanai, piedāvāto pakalpojumu klāsta paplašināšanai. Koncentrējot spēkus un uzmanību pakalpojuma pārdošanas apjomu celšanai. Tomēr analīzes rezultāti liecina, ka konkurence ir pārāk spēcīga un uzņēmumam pietrūkst resursu un specifisko zināšanu, lai sekmīgi iespiestos atpakaļ nišā un piedāvātu klientiem kvalitatīvu komplicēto darbību kopumu. Savas iespējas uzņēmums palaidis vējā izaugsmes periodā, koncentrējoties uz ienesīgāko segmentu, aizmirstot par iespējām plašajiem segmentiem.
Projekta daļā apskatīta iespēja paaugstināt konkurētspēju piedāvājot klientiem jaunu pakalpojumu- reklāmas un dažādu nestandarta projektu iespējas mājas lapā www.mansmazais.lv. Ņemot vērā 2008. gada kopējos zaudējumus šādu projektu nebūtu rentabli aizsākt, jo mediju tirgus atlabšana nav gaidāma tik drīz, un tikai apdomīgi rīkojoties ar līdzekļiem, iespējams panākt pozitīvu finansu rezultātu gada beigās bilancē. Realizēt projektu, kur zināms, ka labākajā gadījumā, tas sevi atpelnīs, šī brīža uzņēmuma finansiālajā stāvoklī nav vēlams.
Faktiski www.mansmazais.lv projekts tika realizēts, tomēr peļņu tas nenesa. Izmaksas ar mājas lapas uzturēšanu un algas darbiniekiem veido lielākas izmaksas nekā ieņēmumi. Šobrīd mājas lapa ir attīstības fāzē un pakāpeniski piesaista jaunus interesentus. Analizējot kopējo situāciju, jāsecina, ka finansiālā ziņā šis nebija labākais laiks šāda projekta realizēšanai, grūti prognozēt, cik gados projekts sevi atpelnīs. Tomēr stratēģiski tas ir pareizs solis, jo tādā veidā tiek paplašināts uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu klāsts, aptverta niša, kas nākotnē būs ļoti nozīmīgs medijs.
Īstenojot stratēģiju - vertikālā integrācija uz priekšu, uzņēmumam ir iespēja apvienoties ar mātes uzņēmumu Izdevniecību „Žurnāls Santa”. Tādā veidā samazinot risku, ka uzņēmums atkārtoti darbosies ar zaudējumiem, jo tiktu samazināta krietna daļa izdevumu- biroja uzturēšana, darbinieku algas, jo daļa tiktu atlaista , telpu noma un tamlīdzīgas izmaksas. Šāds scenārijs izdevīgs būtu mātes uzņēmumam, kas attiecīgi spētu labāk pārraudzīt reklāmas darbinieku atdevi darbam. Tāpat uzņēmuma spēki tiktu koncentrēti, mātes uzņēmumam interesējošā – reklāmu tirdzniecībā un blakus pakalpojumi, kas nenes tik daudz ienākumu, vairs netiks piedāvāti. Reklāmas aģentūra faktiski beigtu pastāvēt un tās funkcijas pārņemtu izdevniecība.
Finansiālā ziņā uzņēmuma apvienošana ir pieņemamākā no aplūkotajām stratēģija, jo ļauj minimizēt iespējamos zaudējuma draudus. Tirgus situācija parādā, ka papildus naudas resursu pieplūdumi mediju tirgū nav gaidāmi, tādēļ maksimāli jāsamazina izdevumu daļa, lai uzņēmums turpinātu eksistēt un pārvarētu ekonomisko lejupslīdi. Uzņēmuma (izdevniecības Santa), stratēģija nepieļauj krasi mainīt uzņēmuma reklāmas laukumu cenas, lai saglabātu izdevniecības mediju prestižu. Tādēļ uzņēmums izvēlas „izdzīvošanas” stratēģiju, kas ļauj koncentrēties uz vienu sniegto pakalpojumu nišu un darboties šobrīd ekonomiski visefektīvāk. Tomēr attiecībās uz padotajiem šis nav vislabākais lēmums, jo daļa darbinieku zaudētu darbu. Palikušie darbinieki saglabātu neuzticību pret jauno vadību. Bet uzņēmumam, lai izdzīvotu un turpinātu sekmīgi funkcionēt, jāpieņem arī sāpīgi un nepopulāri lēmumi.
…
Studiju darba mērķis izvēlēties uzņēmuma stratēģiju, kas tā realizācijas rezultātā ļautu celt uzņēmuma konkurētspēju. Galvenās darba daļas: analīzes daļa un projekta daļa. Analīzes daļa sastāv no praktiskās un teorētiskās daļas. Veicamie uzdevumi: 1.Uzņēmējdarbības vispārējais raksturojums Latvijā. 2.Mediju nozares analīze. 3.Uzņēmuma raksturojums. 4.Uzņēmuma SVID analīze. 5.Problēmas risinājumi pamatojoties uz dažādu avotu sniegto informāciju. 6.Apskatīti praktiski problēmas risinājumi, no kuriem izvēlas perspektīvāko konkurētspējas celšanas stratēģiju.
- Reklāmas bukletu izmantošana
-
Reklāmas izpēte SIA "XXL"
Research Papers17 Management, Marketing, Advertising, Economics
- SIA "Reklāmas aģentūras Santa" konkurētspējas paaugstināšanas projekts
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas bukletu izmantošana
Research Papers for university4
-
Reklāmas izpēte SIA "XXL"
Research Papers for university17
Evaluated! -
Reklāmas nozīme aktīvajā tūrismā
Research Papers for university27
-
Konkurētspējas un konkurences pārākuma jēdziens
Research Papers for university50
-
Reklāmas projekts tūrisma uzņēmumam
Research Papers for university4