Research Papers
Business and Law
Economics
SIA "Rotaļlietas" merčendaizinga izpēte un pilnveidošanas...-
SIA "Rotaļlietas" merčendaizinga izpēte un pilnveidošanas iespējas
Research Papers18 Economics, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | ||
1. | Merčendaizinga teorētiskie aspekti | |
1.1. | Merčendaizings | |
1.2. | Sekciju izvietojums tirdzniecības zālēs | |
1.3. | Preču izkārtojums | |
1.4. | Reklāmas nozīme merčendaizingā | |
2. | SIA „Rotaļlietas” merčendaizings | |
2.1. | Sekciju izvietojums veikalā „Rotaļlietas” | |
2.2. | Preču izkārtojums veikalā „Rotaļlietas” | |
2.3. | Izmantojamās reklāmas veidi | |
3. | SIA „Rotaļlietas” merčendaizinga pilnveidošanas iespējas |
Pirkumu izvēli ietekmē preču izvietojums plauktos. Pārdomāts un pareizs preču izvietojums ir būtisks panākums produktu tirdzniecības veicināšanā. Arī veikala „Rotaļlietas” darbinieki preces ir izvietojuši tādējādi, lai pircējs pēc iespējas vairāk iegādātos dažāda veida preces.
Preces mazuļiem un bērniem līdz triju gadu vecumam tiek izvietotas vertikālos blokos pa tirdzniecības zīmoliem katrā preču grupā. Piemēram, veikalā vispieprasītākās ir Hippo un Fisher Price zīmolu preces. Bieži vien, klients iegādājoties vienu preci vēlas aplūkot arī citas preces, kas ir pieejamas šiem zīmoliem, lai tuvākajā laikā iegādātos bērna vecumam atbilstošu jau nākamo rotaļlietu. Līdz ar to, klienti ir apmierināti, ka viņiem nav jāmeklē preces pa visu veikalu vai arī jālūdz veikala darbinieku palīdzība, lai sameklētu nepieciešamo preci.
Kas attiecas uz precēm, kas atrodas A telpā, tad tās ir izvietotas atbilstoši tematikai. Tas ir, dažādu zīmolu preces tiek izvietotas atbilstoši analogām grupām. Piemēram, lelles ir izvietotas vienā vertikālā blokā, spēļu muzikālie instrumenti – otrā analogā blokā utt.. Preces plauktos tiek izkārtotas vertikāli sākot no dārgākajām precēm – un pašā apakšā – vislētākajām. Preces ir izvietotas viena otrai blakus, kārtīgi saliktas plauktā, lai pircējs tās labāk varētu aplūkot.
Jāatzīmē, ka veikala „Rotaļlietas” iekārtojumā un preču izkārtojumā ir domāts par maksimālu telpu izmantošanu.
2. 3. Izmantojamās reklāmas veidi
Veikals „Rotaļlietas” savā ikdienā visbiežāk izmanto trīs no merčendaizinga reklāmas paņēmieniem. Tie ir cenu zīmju vizuālais noformējums, skatlogu noformēšana un dažādu reklāmas bukletu un lapiņu izplatīšana.
Skaidra preces vai pakalpojuma cenas norādīšana ļauj patērētājam ne tikai zināt pirkuma vērtību, bet arī salīdzināt dažādas preces un pakalpojumus. Skaidra un nepārprotama informācija par preci dod labumu gan patērētājiem, gan uzņēmējiem.
Veikals „Rotaļlietas” ir izstrādājuši divus cenu zīmju dizainus. Pirmais ir domāts visām precēm, savukārt otrais – akcijas precēm. Pirmajā variant cenu zīmes ir mākonīšu formā un zilā krāsā. Krāsa nomierina un piesaista klientus. Par radošajām cenu zīmēm priecājas ne tikai vecāki, bet arī viņu bērni.
Otrajā gadījumā cenu zīmes ir saulītes formā un dzeltenā krāsā. Patstāvīgie klienti viegli orientējas šajā sistēmā un uzreiz var pamanīt akcijas preces, jo dzeltenā krāsa piesaista to uzmanību.
…
Merčendaizings ir process, kura rezultātā katram produktam tiek atrasta vispiemērotākā atrašanās vieta un produkcijas sortiments tiek izkārtots tā, lai tiktu stimulēta pārtērētāju vēlme to iegādāties. Merčendaizings tiek pielietots arī kopējā veikala dizaina, iekārtojuma un stendu izstrādē, veidojot to patērētājiem ērtu un piemērotu. Darba mērķis ir izpētīt merčendaizingu veikalā „Rotaļlietas”. Preču izvietojums veikala plauktos nebūt nav atkarīgs tikai no katras preces raksturlielumiem un tās daļas tirgū. Tā ir īpaša katra tirdzniecības uzņēmuma politika, pie kuras atsevišķu veikalu ķēdēs strādā pat vesels departaments. Mazākiem veikaliem nereti šo zināšanu pietrūkst, jo to apgūšana un pielietošana prasa laiku un līdzekļus. Mācība par plauktu menedžmentu nepārtraukti attīstās un papildinās ar empīriskām teorijām. Merčendaizinga galvenais uzdevums ir panākt, lai pircējs iegādājas pēc iespējas vairāk preču, patērējot minimumu laika un tirdzniecības personāla palīdzību. Efektīvāk merčendaizings tiek pielietots precēm, kuras patērētāji iegādājas bez iepriekšējas plānošanas un meklēšanas – impulsīvām precēm. Parasti šādas preces atrodas tirdzniecības zālē vairākās vietās, tāpēc pircējs tās speciāli nemeklē. Darba uzdevumi ir: 1. Izpētīt merčendaizinga teorētiskos aspektus; 2. Veikt merčendaizinga analīzi uzņēmumā; 3. Izpētīt merčendaizinga pilnveidošanās iespējas SIA „Rotaļlietas”. Lai varētu izpildīt minētos uzdevumus, darba autors izlasīja un izanalizēja dažādu zinātnisko un mācību literatūru, kā arī veica anketēšanu, kuras respondenti bija SIA „Rotaļlietas” klienti. Tas tika darīts ar mērķi, lai varētu noskaidrot, vai pircējus apmierina plauktu izvietojums, preču klāsts, reklāmas noformējums un reklāma vispār. Tādējādi, autors varēja ieteikt uzņēmumam dažas idejas, kā var uzlabot veikala merčendaizingu.
Nav pievienota nodaļa "Anketēšanas datu analīze". Nav secinājumu un priekšlikumu.
-
SIA "Rotaļlietas" merčendaizinga izpēte un pilnveidošanas iespējas
Research Papers18 Economics, Marketing, Advertising, Business
- Tirgus izpēte SIA "Ūdens apgāds" produktam
- Tirgus izpēte uzņēmumam SIA "RAV stila mēbeļu darbnīca"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Tirgus izpēte uzņēmumam SIA "RAV stila mēbeļu darbnīca"
Research Papers for university18
-
Tirgus izpēte SIA "Ūdens apgāds" produktam
Research Papers for university23
-
SIA "Kopne" konkurences vides izpēte
Research Papers for university21
-
Tirgus.Tirgus izpēte.Tirgus segmentācija
Research Papers for university6
-
Izdevniecības SIA "Diena-Bonnier" ārējā audita izpēte
Research Papers for university11