Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Sieviešu un vīriešu attieksme pret Latvijas mobilo sakaru...-
Sieviešu un vīriešu attieksme pret Latvijas mobilo sakaru operatoru reklāmas saukļiem
Research Papers28 Marketing, Advertising, Communications, Transport, Business
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Attieksmes pret mobilo sakaru operatoru reklāmas saukļiem teorētisks apskats | 5 |
1.1. | Attieksme | 5 |
1.1.1. | Attieksmes veidošana un tās maiņa | 5 |
1.1.2. | Attieksmes ietekme uz rīcīb | 7 |
1.2. | Reklāma, tās vēstījums un teksta elementi | 9 |
1.2.1. | Reklāmas mērķi un funkcijas | 9 |
1.2.2. | Vēstījuma stratēģija un saturs | 10 |
1.2.3. | Reklāmas teksta elementi | 11 |
1.3. | Mobilo sakaru operatoru Latvijā raksturojums | 13 |
2. | Sieviešu un vīriešu attieksmes pret mobilo sakaru operatoru reklāmas saukļiem empīrisks pētījums | 15 |
2.1. | Pētījuma norises apskats | 15 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija | 16 |
Secinājumi un priekšlikumi | 27 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 29 | |
Pielikums | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. Veiksmīga saukļa izveidošana nereti prasa lielāku darbu un piepūli nekā visas reklāmas izveidošana, tomēr pareizi sagatavots sauklis paliek patērētāju atmiņās gadu desmitiem.
2. Salīdzinoši neliela daļa respondentu – 5% vīrieši un 11% sieviešu – pievērš uzmanību reklāmās izmantotajiem saukļiem, lielākā daļa par svarīgiem uzskata un pievērš uzmanību pašam produktam, reklāmas noformējumam un izdevīgam piedāvājumam.
3. Lai gan lielākā daļa – 88% respondentu - reklāmas pauzēs nodarbojas ar dažādām blakus lietām vai pārslēdz citu televīzijas kanālu, tomēr 80% respondentu ir ievērojuši mobilo sakaru operatoru televīzijas reklāmās izmantotos saukļus.
4. Vīriešu kārtas respondentu vidū ar 54% dominē neitrāla attieksme pret saukļiem, savukārt 60% sieviešu kārtas respondentu ir pozitīva vai drīzāk pozitīva attieksme pret televīzijas reklāmās izmantotajiem reklāmas saukļiem.
5. Par svarīgāko pozitīvas attieksmes veidojošo faktoru sieviešu vidū, ar 42 % respondentu atbalstu, tiek uzskatīts saukļa labskanīgums, savukārt vīriešu vidū par svarīgākajiem faktoriem tiek uzskatīti saukļa dziļā jēga un labskanīgums, ar 24% respondentu atbalstu katram no faktoriem.
6. Lielākā daļa sieviešu - 84% uzskata, ka reklāmas saukļi var vai drīzāk var ietekmēt patērētāju rīcību izvēloties mobilo sakaru operatoru pakalpojumus, savukārt 64% vīriešu uzskata pretēji – sauklis nevar vai drīzāk nevar ietekmēt patērētāja rīcību.
7. Vērtējot respondentu empīrisko pieredzi, izvēloties mobilo sakaru operatoru pakalpojumus, tika konstatēts, ka 79% respondentus reklāmu saukļi līdz šim nav ietekmējuši.
8. Vērtējot patreizējos televīzijas reklāmās izmantotos saukļus 18% respondentu atzīst, ka sauklis mudina viņus uz rīcību, par pievilcīgākajiem un mudinošākajiem uzskatot: „Bite – citāda kompānija”, „Viens lats uz nedēļu”, „Būt varonim nemaksā neko”, „Darīsim visu uzreiz”.
9. Autore uzskata, ka pētījuma gaitā sākotnēji izvirzītā hipotēze ir daļēji apstiprinājusies, jo 27 vīriešu kārtas respondentiem ir neitrāla attieksme pret saukļiem un galvenokārt uzmanību viņi pievērš pašam produktam, savukārt sieviešu attieksme lielākoties - 30 respondentiem – ir pozitīva vai drīzāk pozitīva, tomēr par galveno kritēriju sievietes izvēlējušās saukļa labskanīgumu, nevis netradicionālumu un interesantumu, kā sākotnēji tika pieņemts hipotēzē.
Priekšlikumi
1. Liela daļa respondentu reklāmā pievērš uzmanību pašam produktam un izdevīgam piedāvājumam, tāpēc autore uzskata, ka sauklim vajadzētu ietvert produkta un/vai izdevīgā piedāvājuma elementus.
2. Vairākums respondentu reklāmas pauzēs nodarbojas ar dažādām blakus lietām, tāpēc svarīgi, lai reklāmās izmantotie saukļi būtu lipīgi un skanīgi, kas tādejādi palīdz tiem iesēsties patērētāju atmiņā.
3. Pašlaik vīriešu vidū dominē neitrāla vai negatīva attieksme pret reklāmas saukļiem, lai veicinātu pozitīvas attieksmes veidošanos vīriešu vidū, autore iesaka reklāmās izmantot praktiskus saukļus ar dziļu jēgu, savukārt sieviešu auditorijas piesaistīšanai izmantot labskanīgus saukļus.
4. Pašlaik tikai nelielu daļu respondentu reklāmas saukļi mudina uz rīcību, taču liela daļa atzina, ka saukļi pašlaik viņu neietekmē, jo viņi pašlaik negrasās mainīt operatoru. Tāpēc autore uzskata, ka nepieciešams turpināt izmantot pašreizējos mobilo sakaru operatoru televīzijas reklāmās izmantotos saukļus, jo vajadzīgajā brīdī tie var spēlēt izšķirošu lomu patērētāja rīcībā.
5. Tā kā veiksmīgi izstrādāts sauklis nereti kļūst ikonogrāfisks, tad autore uzskata, ka mobilo sakaru operatoriem vajadzētu nopietnāk strādāt pie „īstā” saukļa izstrādes.
…
Šajā darbā tiek pētīta sieviešu un vīriešu attieksme pret Latvijas mobilo sakaru operatoru reklāmas saukļiem. Darbs sastāv no divām daļām: Pirmā daļa ir teorētisks apskats par saistošo literatūru - attieksmi un tās veidošanos, reklāmu, reklāmas veidiem un Latvijas mobilo sakaru operatoriem. Otrā daļā ir empīrisks pētījums, kurā tiek veikts pētījums - aptauja, lai noskaidrotu respondentu attieksmi un tās nozīmi uz rīcību izvēloties kādu no mobilo sakaru operatoru pakalpojumiem
- Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
- Reklāma žurnālos un televīzijā. Patērētāju attieksme
-
Sieviešu un vīriešu attieksme pret Latvijas mobilo sakaru operatoru reklāmas saukļiem
Research Papers28 Marketing, Advertising, Communications, Transport, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
Research Papers for university52
Evaluated! -
Reklāma žurnālos un televīzijā. Patērētāju attieksme
Research Papers for university39
-
Latvijas transporta kravu pārvadājumu attīstības perspektīvas
Research Papers for university68
-
AS "Latvijas balzams" reklāma
Research Papers for university20
-
Erotisko motīvu izmantošana drukātajās mobilo telefonu reklāmās
Research Papers for university21