Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:859055
 
Evaluation:
Published: 18.10.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Viens no galvenajiem uzdevumiem, kas uzņēmumam būtu jāveic, lai nodrošinātu veiksmīgai darbībai un uzņēmuma augšupejai nepieciešamos priekšnoteikumus, ir aktīva iedarbošanās uz patērētāju pieprasījuma veidošanos. Par līdzekli šādai darbībai kalpo reklāma, kas Latvijā ir visplašāk pielietotā noieta veicināšanas metode. Par cik Latvijā ir ļoti plašs un daudzveidīgs preču un pakalpojumu klāsts, kas nepārtraukti mainās un tiek papildināts ar jauniem produktiem un pakalpojumiem, tad ar reklāmas palīdzību var savlaicīgi informēt pircējus gan par mazpazīstamām un jaunām precēm, gan arī atgādināt par jau esošajām un visvairāk pieprasītajām precēm. Reklāma arvien vairāk ienāk katra cilvēka dzīvē, jo ne televīzija, radio vai žurnāli vairs nav iedomājami bez reklāmas, jo tā ir kļuvusi par masu mediju galveno ieņēmumu avotu.
Kursa darba mērķis ir atklāt reklāmas žurnālos un televīzijā priekšrocības un trūkumus, kā arī aplūkot, kurš no šiem diviem populārākajiem masu medijiem ir iedarbīgāks un kurš ir izdevīgāks, un kāda ir patērētāju attieksme pret šiem reklāmas veidiem.
Izvirzītā pētījumu mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1) atklāt reklāmas būtību, balstoties uz reklāmas klasifikāciju pēc tās mērķiem un veicamajiem uzdevumiem;
2) kopumā iepazīties ar reklāmas veidiem un līdzekļiem, kā arī ar reklāmas līdzekļu klasifikāciju, pievēršot vairāk uzmanības nākamajās nodaļās sīkāk pētāmajiem reklāmas līdzekļiem – reklāmai žurnālos un televīzijā;
3)noskaidrot optimālā reklāmas līdzekļa (reklāma televīzijā vai žurnālos) izvēles principus un izmaksas.
Darba gaitā izmantotas analītiskās salīdzināšanas, grafiskās, statistiskās un anketēšanas metodes.
Pirmajā nodaļā autores iepazinušās ar dažādām reklāmas definīcijām, lai izprastu tās mērķus, uzdevumus, kā arī mazliet apskatījušas dažādus reklāmas veidus – TV, prese, radio, kino, āra reklāmas nesēju, tiešā pasta u.c. jaunāko reklāmas līdzekļu priekšrocības un trūkumus.
Otrā nodaļa veltīta konkrēti reklāmai žurnālos, uzsverot, kas ir žurnālu auditorija, kā klasificē žurnālus, lai zinātu, kuros žurnālos uzņēmumiem vajadzētu reklamēt savu preci vai pakalpjumu, kādas reklāmai žurnālos ir priekšrocības un trūkumi. Šajā nodaļā izmantotā literatūra ir pārsvarā no datu uzskaites un pētīšanas organizācijas Baltijas Datu Nams (Baltic Media Facts), kas mērķa grupu indeksu un preses izpēti veic jau kopš 1992.gada.

Trešajā nodaļā autores aplūkojušas sīkāk reklāmas izvietošanu un iespējas televīzijā.
Ceturtā nodaļa veltīta reklāmas izmaksām žurnālos un televīzijā, kur tiek piedāvāti izcenojumi iknedēļas žurnālā ”7”, kā arī TV3.
Piektajā nodaļā autores pievērsušās patērētāju attieksmei pret reklāmu žurnālos un televīzijā.
Savukārt sestajā nodaļā sniegti autoru veiktās aptaujas rezultāti un secinājumi par cilvēku attieksmi pret reklāmu aplūkotajos medijos.
Darbā tika izmantoti dati par dažādiem laika periodiem, kas būtiski darbu neiespaido, taču zināmas atšķirības tomēr pastāv. Dažādie dati darbā parādās tā iemesla dēļ, ka autores centās parādīt jaunākos pieejamos datus par situāciju reklāmas jomā.
Par pētījuma avotiem izmantota vispārējā un speciālā literatūra, LR Centrālās statistikas pārvaldes dati, Baltic Media Facts nepublicētie materiāli, kā arī informācija iegūta veicot anketēšanu, un, iegūstot informāciju par patērētāju attieksmi pret TV un žurnālos ievietoto reklāmu.
Kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens reklāma pasaulē ir pazīstama jau sen. Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstītajos vēsturiskajos dokumentos, arheoloģiskajos izrakumos Vidusjūras valstu teritorijās. Liels pavērsiens reklāmas attīstības vēsturē notika 1450.gadā,kad,pateicoties iespiedmašīnas izgudrošanai, reklāmdevēji savus ziņojumus varēja pavairot drukātā veidā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register