Jaunāko klašu skolēns nav pieauguša cilvēka kopija miniatūrā. Jo jaunāks bērns, jo viņa organisms krasāk atšķiras no vecāko klašu skolēna organisma. Jo jaunāks skolēns, jo ciešāka tiešā atkarība starp kustību aktivitāti un bērna garīgo attīstību, tādēļ, ka kustību analizatoram šajā procesā ir īpaša nozīme.
Bērnam daudz un intensīvi kustoties, kustību analizators saņem impulsus no skeleta muskulatūras. Tā kā kustību analizators galvas smadzenēs atrodas tuvumā redzes, dzirdes, uztveres sajūtu zonām, tad, būdams pats tonusā, tas koordinē dažādu zonu darbību smadzenēs.
Tādejādi kustību analizators ir sensomotorās integrācijas mehānisms.
Vingrinājumi sīkai roku muskulatūrai aktivizē kustību analizatoru un tai blakus atrodošos runas motoro zonu, tādejādi sekmējot runas un kopumā bērna intelektuālo attīstību. Veicina rakstītprasmes attīstīšanu. Ja bērna muskulatūra ir maznoslogota, galvas smadzeņu attiecīgās zonas saņem nepietiekamu impulsu daudzumu, kavēšanas procesi ir pārsvarā pār uzbudinājuma procesiem, bērns kļūst neaktīvs, ātri nogurst. Tajā pašā laikā skolēna organisms, saņemot apjomīgu intelektuālo informāciju, nonāks pie pārslodzes.…