Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
2,49
You save:
0,37 (15%)
Discounted price*:
2,12
Purchase
Add to Wish List
ID number:265112
Author:
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Siltuma mašīnas    2
  Siltuma mašīnu veidi    4
  Tvaika dzinēja vēsture    5
  Tvaika turbīna    5
  Tvaika turbīnas vēsture    7
  Siltuma dzinēji    7
  Dīzeļmotors    8
  Elektromotors    9
  Iekšdedzes motors    9
  Reaktīvais dzinējs    10
  Turboventilatora dzinējs    10
  Gāzturbīnas    11
  Siltuma sūknis    11
  Sildīšanas un dzesēšanas sistēmas    13
  Siltuma saglabāšana    13
  Siltumsūkņi dzesēšanai    13
  Siltumsūkņi apsildīšanai    13
  Siltumpārneses iekārtas    14
  Mājsaimniecības ledusskapis    14
  Termoss    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Siltuma mašīnas ir edomāta vai reāla mehānismu sistēma, kura patērējot siltuma daudzumu, periodiskā cikliskā procesā pastrādā mehānisku darbu vai arī realizē siltumpārnesi, darbu pastrādājot ārējiem spēkiem. Mūsdienās siltuma mašīnas izmanto gan visos lieljos elektroenerģiju ražojošajos kompleksos, gan arī transportlīdzekļos, kas pārvietojas uz zemes, gaisā un ūdenī. Siltuma māšīnas iedala gan pēc uzbūves veida, gan pēc tā, kā tām tiek pievadīts siltuma daudzums.
Tvaika mašīna ir siltumdzinējs, kas ūdens tvaika potenciālo enerģiju pārvērš mehāniskajā darbā. Tvaiks izplešoties pārvieto virzuli, kloķa-klaņa mehānisms virzuļa turpatpakaļkustību pārvērš vārpstas rotācijas kustībā. Tvaika ieplūdi un izplūdi regulē tvaikdalis, ko parasti darbina uz vārpstas nostiprināts ekscentrs.





Pirmo vienkāršo tvaika mašīnu izgudroja grieķu zinātnieks Hērons mūsu ēras 1. gs., taču tā pēc būtības bija tikai rotaļlieta. 1712. gadā angļu inženieris tomass uzbūvēja pirmo īsto dzinēju. Tā bija liela tvaika mašīna, ko izmantoja ūdens izsūknēšanai no šahtām. 1769. gadā cits angļu inženieris Džeimss Vats (1736 - 1819) būtiski uzlaboja tvaika mašīnu. (Viņa vārdā nosaukta jaudas vienība – vats.) Līdz 19. gs. beigām tvaika mašīna bija galvenais rūpniecībā un transportā izmantojamais dzinējs. Cilvēki pārcēlās no laukiem uz pilsētām, lai strādātu fabrikās, ko darbināja tvaika mašīnas. Tvaika lokomotīvju vilkti vilcieni deva iespēju cilvēkiem ceļot tālāk un ātrāk nekā iepriekš. 20. gs. sākumā tvaika mašīnu nomainīja tvaika turbīnas un iekšdedzes dzinēji. Mūsdienās tvaika mašīnai ir tikai vēsturiska nozīme.…

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Siltuma mašīnas”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/265112

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register