-
Simbolisms animē
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Animē raksturojums | 4 |
1.1. | Japānas animācijas izcelšanās | 4 |
1.2. | Animē izplatība | 7 |
1.3. | Animē iedalījums | 9 |
1.4. | Animē nozīme mūsdienu kultūrā | 10 |
2. | Animē visbiežāk lietotie simboli | 12 |
2.1. | No mangas aizgūto simbolu raksturojums | 12 |
2.2. | Tradicionālie animē simboli | 14 |
3. | Pētījuma rezultātu analīze | 20 |
3.1. | Animē „Le Portrait de Petit Cossette”analīze | 20 |
3.2. | Aptaujas datu apstrāde un rezultāti | 25 |
3.3. | Animē un animē simbolisma iespējamā attīstība | 28 |
Secinājumi | 31 | |
Izmantotie informācijas avoti | 32 | |
Atsauces | 34 | |
Anotācija | 35 | |
Annotation | 39 | |
I pielikums | 41 | |
II pielikums | 46 |
Japāņu animācija jeb animē1 (no angļu valodas – animation) savos pirmsākumos radās 1913. gadā, bet pirmās animācijas filmas tapa 1917. gadā. To radītāji – japāņu mākslinieki, kuri centās atdarināt amerikāņu un eiropiešu multiplikācijas filmas. Pats termins „animē” nostiprinājās tikai 1970. gados, pirms tam animē apzīmēja kā „manga-eiga” (kinokomiksi).
Animē būtiskākā atšķirība no mangas ir tā, ka manga (skat. 1. att.) („dīvainās bildītes”) ir komiksi. Šīs divas kultūras savā starpā tikpat kā nekonkurē, jo animē var būt arī mangas ekranizējums, tātad – papildinājums.
Senākais zināmais animē2 ir izveidots jau 1907. gadā. 50 kadru garais animē attēlo puisēnu, kurš glezno ķīniešu hieroglifus. Autors nezināms.
Neraugoties uz lielo skaitu animē un animē meistaru, galvenā loma pieder „animē un mangas Dievam”3 Osamu Tezuka (1928-1989), kurš pirmais radīja animē tēlus un to īpatnības, būvējot pamatus animē attīstībai. Tieši Osamu Tezuka izveidoja tradicionālās neparasti lielās animē tēlu acis.…
Zinātniski pētnieciskā darba temats ir „Simbolisms animē”. Šis darbs ir veltīts animē ietverto simbolu analīzei, animē nozīmes mūsdienu kultūrā pētīšanai un sabiedrības viedokļa par animē un simbolisma animē izzināšanai. Temats tika izvēlēts, pamatojoties uz tā aktualitāti sabiedrības daļā, kuru piesaista Austrumāzijas kultūra, animē izplatību televīzijā un animē daudzveidību, tātad tas var ieinteresēt plašu sabiedrības loku. Temata izvēle pamatojas arī uz to, ka arvien vairāk cilvēku darbojas animē veidošanas industrijā, animē piekritēju vidū ir visu vecumu pārstāvji, par animē un tajā novērojamiem simboliem tiek veidotas diskusijas internetā, izstādes, animē festivāli un publikācijas avīzēs un žurnālos. Pētniecības darba mērķi ir, raksturojot animē caur tās vēstures un izplatības izzināšanu, paredzēt animē attīstību un pētīt animē simbolismu tās dziļākai izpratnei plašākam sabiedrības slānim.
- Impresionisms un simbolisms
- Simbolisms
- Simbolisms animē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Impresionisms un simbolisms
Research Papers for secondary school6
-
Simbolisms
Research Papers for secondary school11
-
Impresionisms un simbolisms
Research Papers for secondary school7
-
Simbolisms
Research Papers for secondary school5
-
Mākslas virzieni
Research Papers for secondary school16