Ir četri sabiedrisko attiecību modeļi. Preses aģentūras jeb publicitātes modelis apraksta propagandas tipa sabiedriskās attiecības, kurās mediju uzmanība tiek piesaistīta ar visiem iespējamiem veidiem (Botan, C. H., Hazelton, V., 1989:29). Organizācija pieļauj nepatiesu ziņu publicēšanu. Dažas organizācijas joprojām izmanto šo modeli veidojot kampaņu ziņojumus vai preses relīzes, kurās ir tikai daļa patiesības vai pilnīgi meli, ar mērķi radīt pozitīvu organizācijas tēlu. Piemēram, tabakas industrijas izplatītās runas, ka smēķēšana nav kaitīga veselībai. Arī daudzi politiķi savās runās izmanto publicitātes modeli (Baldwin, J. R.,Perry, S. D., Moffitt, M. A., 2004:318-319).
Sabiedrības informēšanas modelis raksturo sabiedriskās attiecības, kurās sabiedrisko attiecību speciālists darbojas kā žurnālists (journalists-in-residence). Viņš izplata precīzu informāciju par organizāciju, bet izvairās no negatīvas informācijas izplatīšanas (Botan, C.H., Hazelton, V, 1989:29). Tomēr sabiedrisko attiecību speciālists īpaši nepūlas to noslēpt. Mūsdienās šāds modelis ir vispopulārākais modelis sabiedrisko attiecību praksē (Baldwin, J. R.,Perry, S. D., Moffitt, M. A., 2004:319). …