Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:740997
 
Evaluation:
Published: 25.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Skola un pārmaiņas izglītībā Latvijā no 1991. līdz 2000. gadam    3
  Izglītības politikas procesu un rezultātu analīze 1990.-2000.gadam    5
  Izglītības mērķu politika    6
  Kopsavilkums    7
  Ministru prezidents    8
  Mērķu politikas joma    8
  Izglītības ministri    12
  Secinājumi    13
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    16
Extract

21. gadsimts ir raksturīgs ar strauju vides faktoru mainību – jauno tehnoloģiju lēcienveida attīstību, darba attiecību internacionalizēšanos, dažādu kultūru saskarsmi un līdzāspastāvēšanu, cilvēka dzīves uztveres izmaiņām plašsaziņas līdzekļu ietekmē, ekoloģisko risku parādīšanos, vispārējās orientācijas samazināšanos daudzu tradicionālo sabiedrisko attiecību sabrukuma dēļ.
Latvija, atjaunojusi savu valstisko statusu 1991. gadā, par galveno uzdevumu izvirzīja demokrātiskas, uz tirgus ekonomiku orientētas sabiedrības veidošanu. Tika radīti priekšnoteikumi tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības veidošanai (LR Satversmes atjaunošana un papildināšana ar cilvēka pamattiesību nodaļu), bet tautsaimniecībā uzsāka pāreju uz brīvo tirgus ekonomiku.
Būtiskas pārmaiņas notikušas arī izglītības sektorā. Izglītībai pārmaiņu apstākļos tiek izvirzītas jaunas prasības:
Nodrošināt zināšanas un prasmes dzīvot demokrātiskā sabiedrībā;
Nodrošināt iedzīvotāju konkurētspēju tirgus ekonomikas apstākļos mūža izglītības kontekstā.
Šie mērķi ir jāsasniedz visai grūtā ekonomiskā un politiskā situācijā.
Jāatzīmē, ka asos politekonomiskās konkurences apstākļos daudzas lielvalstis diskutē, vai samazināt izdevumus sociālajā sektorā, tāpēc priekšplānā izvirzās stratēģijas virziens – esošo finanšu līdzekļu lietderīga un efektīva izmantošana. Ieguldījumam izglītībā ir jābūt rentablam, jāiegulda saskaņā ar sabiedrības un darba tirgus prasībām.
Izglītības sektora attīstībā, politikas veidošanā, ņemot vērā jaunās prasības un situāciju, piedalās tajā ieinteresētās puses – valdība, izpildvara, likumdošanas vara, indivīdu grupas, kas saņem izglītības „gala produktu” (vecāku padomes, arodbiedrības, profesionālās asociācijas, darba devēji), kā arī plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1134970
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register