Piedāvātā principu sistēma reizē ir gan mācīšanas, gan mācīšanās process. Mācīšanai vislabākie rezultāti ir tad, kad tā ir saprotama – skolēni redz mācīšanās procesa pakāpenisku attīstību. Izprotot gan mācīšanās saturu, gan procesu, skolēni var iemācīties organizēt savu mācīšanos patstāvīgi un kļūt par cilvēkiem, kas mācās visu mūžu, spēj uztvert jaunu informāciju, idejas un pārveidot tās praktiski izmantojamās zināšanās visa mūža garumā. Ne velti ir radies teiciens – “Mūžu dzīvo, mūžu mācies!” Zināšanas vienmēr var pilnveidot. Tās nekad nebūs gana. Bet, vienmēr var rast iespējas apgūt jaunas zināšanas un prast tās pasniegt citiem, jo vienmēr mācās cits no cita. Ir labi, ja prot mācīties no citu kļūdām, bet praksē katrs pieļauj savas kļūdas. Arī skolēni pieļauj kļūdas, bet tādēļ mācās, lai tās vairs nepieļautu.
Ja pedagogs ir izvēlējies pareizos individualizācijas veidu, tad skolas pedagoģiskā procesa diferenciācija kļūst labāka. Katram ir svarīgi atrast savu pieeju. Manuprāt, ja visi skolotāji meklētu dažādas attīstīšanas formas, tad pedagoģiskais process būtu daudzveidīgāks, interesantāks un būtu labāki rezultāti. Arī skolotājiem ir nepieciešams mācīties un pilnveidoties, ne tikai bērniem kā vairs skolotāju uzskata. Vienmēr esmu atbalstījis jaunas mācību metodes, kas iedrošina un veicina skolēnus darboties. Skolēni darbojoties gūst zināšanas un vislabāk pedagogam ir veidot sadarbību ar bērniem, iegūstot partnerattiecības.
…