Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:330489
 
Evaluation:
Published: 27.09.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Skolas darbības kvalitātes vērtēšana    4
1.  Skolas darbības kvalitātes vērtēšanas mērķi    4
2.  Skolas darbības kvalitātes vērtēšanas pamatprincipi    4
3.  Skolas darbības kvalitātes vērtēšanā izmantojamie materiāli un metodes    5
4.  Skolas darbības kvalitātes vērtēšanas procesa posmi    5
5.  Ekspertu pienākumi    5
  Skolas darbības kvalitātes ārējā vērtēšana aprobācijas kārtībā    7
  Skolas X un skolas Y izglītības kvalitātes ārējā vērtēšana aprobācijas kārtībā    10
1.  Vispārīga informācija par skolas darbības vērtēšanas procesu    10
2.  Vispārīgas ziņas ar skolu    11
3.  Iepriekšējā vērtēšanā sniegto rekomendāciju izpilde    14
4.  Skolas darbības kvalitātes vērtējums    16
4.1.  Skolas īstenotās izglītības programmas    16
4.2.  Mācīšanas kvalitāte    17
4.3.  Mācīšanās kvalitāte    18
4.4.  Vērtēšana kā mācību procesa sastāvdaļa    19
4.5.  Sadarbība ar vecākiem    19
4.6.  Atbalsts skolēnu veselības aprūpes, pedagoģiskās un sociālās palīdzības jomā, drošības garantēšana    20
4.7.  Atbalsts personības veidošanā    22
4.8.  Atbalsts turpmākās izglītības un profesijas izvēlē    23
4.9.  Atbalsta nodrošinājums mācību darba diferenciācijai    23
4.10.  Atbalsts skolēniem ar īpašām vajadzībām    24
4.11.  Skolas mikroklimats    24
4.12.  Skolas fiziskā vide    25
4.13.  Telpas iekārtas un materiāli tehniskie resursi    26
4.14.  Finanšu resursi    27
4.15.  Cilvēkresursi    27
4.16.  Personāla pārvaldība    28
4.17.  Personāla tālāk izglītība    29
4.18.  Skolas darba pavērtēšana    29
4.19.  Skolas attīstības plāns    30
4.20.  Skolas vadības darbs    30
5.  Skolas darba stiprās puses    32
6.  Rekomendācijas skolas darba uzlabošanai    33
  Secinājumi    35
  Izmantotā literatūra    36
  Pielikums    37
Extract

Kvalitāte kā izglītības politikas mērķis.
Augstu kvalitāti lietderību un efektivitāti parastu uzskata par izglītības politikas mērķi, kas neizbēgami nonāk konfliktā no vienas puses ar vienlīdzīgām un objektīvām iespējām un no otras puses ar brīvību un demokrātiju. Šie trīs izglītības politikas mērķi veido triādi- trīs jēdzienu vienotību, kuras vienu polu vienmēr var pretstatīt diviem ārējiem. Pieredze rāda, ka nepieciešamība uzlabot kvalitāti bieži padara likumīgu valsts iejaukšanos, kas savukārt noved pie skolas un tās brīvības ierobežošanas. Savukārt, pūles nodrošināt vienādas iespējās izglītības iegūšanai bieži kaitē kvalitātei, un elitāras skolas nereti raksturotas kā izlases iestādes, kuras nepatīk egalitārisma ( vienlīdzības) piekritējiem.
Neskatoties uz to, liekas, ka šie trīs izglītības politikas mērķu dinamiskie jēdzieni pēdējo desmit gadu laikā ir mainījušies. Nereti tiek pārmesta pārāk stingra iejaukšanās izglītības kvalitātes un efektivitātes nodrošināšanā, un lielākas brīvības piešķiršana skolām un tirgus mehānisma ieviešana tiek uzskatīta par spēcīgiem līdzekļiem, lai nodrošinātu labu kvalitāti un efektivitāti. Ir pierādīts, ka sistēmas spēja kompensēt trūkumus ir lielā mērā atkarīga no mācīšanas kvalitātes, proti, piemērotām pedagoģiskajām metodēm, skolēniem piemērotu diferencētu apmācību un prasmīgu iestādes vadību. Ja agrāk kvalitāte bija sinonīms akadēmiskajai izcilībai, tagad to arvien vairāk saista ar dažādiem izglītojošiem mērķiem, atklājot skolas neveiksmes un to iedarbīgu risināšanu vai sociālo trūkumu sekmīgu kompensāciju. Šodien, kaut arī tas ne vienmēr ir sastopams ikdienas praksē, tiek atzīts, ka skolas, kuras rūpējas par sociāli nelabvēlīgo skolēnu kontingentu, var arī novērtēt kā augstas kvalitātes iestādes. Dabiski, ka kvalitātes un efektivitātes noteikšanas kritēriji nav tādi paši, kā skolā, kuru uzmanības kolā ir tikai talantīgi un motivēti skolēni.
Šie piemēri raksturo radikālu kvalitātes definīcijas maiņu un pārmaiņas arī to līdzekļu koncepcijā, kuru lieto elitāras izglītības sasniegšanai. Šī pārmaiņa izmaina arī trīs galveno izglītības politikas mērķu funkcijas. Kvalitātes un efektivitātes definīciju paplašināšanas jaunās idejas, kā to sasniegt, ir radījušas integrētu mērķi. Kvalitāte un efektivitāte, mūsu modernajā izglītības sistēmā ir kļuvušas par mērķiem, kurus atbalsta gandrīz visi šīs politikas īstenotāji.
Runājot par kvalitāti no patreizējā viedokļa, galvenokārt uzsver izglītības sabiedriski pakalpojošo dimensiju. Tas ir pavisam atšķirīgs skats uz izglītību, kas paredz, ka skolas dod ne tikai universālas un nacionālas kultūras vērtības, sociāli nozīmīgas zināšanas un , ka skolu misija ir ne tikai skolēnu individuālo spēju attīstīšana, bet tām vienlaicīgi ir jāapmierina dažādu patērētāju un sabiedrības partneru atšķirīgās vajadzības . Šis viedoklis pauž patērgātāju interešu apmierināšanu kā vispārīgo kvalitātes kritēriju. Pamatojoties uz šo viedokli, izglītība kā sabiedrisks pakalpojumu veids var gūt augstu novērtējumu tad, ja tās dažādi lietotāji vai patērgātāji ir ar to apmierināti.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1114514
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register