Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:193495
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Skolas vadītāja personība    3
3.  Skolas vadītāja profesionālās īpašības    4
2.  Vai vadītājam jābūt prasmīgam un prasīgam?    5
  Secinājumi    6
  Izmantotās literatūras saraksts    7
  Pielikums    8
Extract

“Labākais vadītājs ir tas, kurš palīdz cilvēkiem tā, ka tiem visbeidzot viņš nav vajadzīgs. Sliktākais ir tas, kurš ļaujas ļaudīm raustīt sevi šurp un turp. Kur nav uzticības, cilvēki rīkojas krāpnieciskos nolūkos. Vislabākais vadītājs nesaka daudz, bet pateiktais ir no svara. Kad viņš savu darbu ir beidzis, ļaudis saka: “Tas notika pats no sevis.”” /Laoste, 500.g.p.m.ē./
Kas ir vadītājs? Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā tiek skaidrots, ka vadītājs ir „cilvēks, kas organizē un vada kādu pasākumu, kolektīva vai iestādes darbu u.c. un ir atbildīgs par attiecīgā procesa norisi un sekām.”
Skolas direktors ir skolas kolektīva vadītājs un atbildīgs par skolas darba organizāciju un tā rezultātiem. Viņa galvenā funkcija ir vadīt skolu, rosināt pedagoģisko kolektīvu radošam darbam. Direktors darbojas sistēma „cilvēks – cilvēks”. Vienlaikus viņš ir „priekšnieks” un „padotais”.
Skolas kolektīva veiksmīga darbība ir atkarīga no tā, kas to vada – kāda ir skolas vadība (administrācija), kāda ir tās profesionālā kompetence, vai skolas vadības locekļi prot savstarpēji sadarboties, vai viņi prot kopīgi virzīt kolektīva attīstību.
Skolas direktors ir skolas kolektīva vadītājs un ir atbildīgs par skolas darba organizāciju un tā rezultātiem. Viņa galvenajai funkcijai būtu jābūt vadīt skolu, rosināt pedagoģisko kolektīvu radošam darbam. Latvijas izglītības sistēmas izveide no katras skolas vadītāja prasa lielu mērķtiecību, prasmi saskatīt nacionālās skolas veidošanas ceļus un strādāt tās labā. Būtībā visas šīs personības prasības ir nepieciešamas ne tikai skolas vadības pārstāvim, bet arī klases audzinātājam, jo viņš arī ir savas klases skolēnu vadītājs. Ļoti svarīgs skolas vadības uzdevums ir veidot, nostiprināt, attīstīt un saliedēt savas skolas pedagogu kolektīvu. Saliedējot skolotāju kolektīvu darbam, maksimāli tiek atraisīts katra skolotāja didaktiskais un audzinošais potenciāls.
Šajā sakarā A. Makarenko ir rakstījis: “… arī pats jaunākais, pats nepieredzējušākais pedagogs vienotā, saliedētā kolektīvā, ko vada labs meistars vadītājs, izdarīs vairāk, nekā jebkurš pieredzējis un talantīgs pedagogs, kuram ir nesaskaņas ar pedagogu kolektīvu.”
Kā zināms mūsdienu skola ir visai sarežģīta sistēma, bet, lai kāda sistēma varētu normāli darboties, nepieciešams nodrošināt šīs sistēmas vadību. Vadīt, tas nozīmē - apzinoties sistēmai izvirzīto mērķi; analizējot informāciju, kura saņemta pa atgriezeniskās saites kanālu par sistēmas stāvokli; mēģinot prognozēt vides neplānotas darbības ietekmi - izstrādāt un realizēt tādu vadības lēmumu, lai, sistēmai darbojoties, tiktu iegūts rezultāts, kurš pēc iespējas pilnīgāk atbilstu izvirzītajiem mērķiem.
„Prasmīgi vadītāji vada apstākļus un veido nākotni. Neprasmīgi vadītāji pakļaujas apstākļiem un pakļaujas nākotnei.”…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1207442
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register