Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:416622
 
Evaluation:
Published: 28.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
  Skolas direktors un viņa funkcijas    2
  Vadītāja loma pārmaiņu procesa realizēšanā    3
  Skolu vadītāja lomas    5
  Varas nozīmē vadītāja darbā    6
  Vadītāja koncepcija    7
  Motivācijas uzturēšana darbiniekos    8
  Secinājumi. Izmantotā literatūra    9
Extract

Es iesākšu savu referātu ar L.Žukova atziņām par šo tēmu savā grāmatā „Ievads pedagoģijā”.
Skolas direktors un viņa funkcijas.
Skolas direktors ir skolas kolektīva vadītājs un atbildīgs par skolas darba organizāciju un tā rezultātiem. Viņa galvenā funkcija ir vadīt skolu, rosināt pedagoģisko kolektīvu radošam darbam. Direktors darbojas sistēmā „cilvēks – cilvēks”. Vienlaikus viņš ir „priekšnieks” un „padotais”.
Kādas īpašības ir nepieciešamas skolas direktoram? Literatūrā to daudzums ir ap 150. Svarīgākās no tām var grupēt:
1. Profesionālās: kompetence, lietišķums, mērķtiecība, organizētība, iniciatīva, prasmīgums, komunikabilitāte, elastība domāšanā, rīcībā, prasme izraudzīt cilvēkus, vēlēšanās strādāt ar bērniem, plānot darbu, paškritiskums, neatlaidība u.c.;
2. Tikumiskās: godīgums, darba mīlestība, taisnīgums, iejūtība, vienkāršība, labestība, cieņa pret cilvēku, vēlme pilnveidoties.
Latvijas izglītības sistēmas izveide no katra skolas vadītāja prasa lielu mērķtiecību, prasmi saskatīt nacionālās skolas veidošanas ceļus un strādāt tās labā.
Visas šīs personības prasības nepieciešamas arī klases audzinātājam, jo viņš arī ir savas klases skolēnu vadītājs.
Skola ir audzināšanas iestāde. Tajā ir paaugstinātas prasības cilvēku savstarpējās saskarsmes kultūrā.
Direktoram jāprot saprasties ar dažāda temperamenta, psiholoģiskā veidojuma cilvēkiem. Ir māksla atrast katram cilvēkam savu pieeju.
Saliedējot skolotāju kolektīvu darbam, direktors maksimāli atraisa katra skolotāja didaktisko un audzinošo potenciālu. Direktora prasīgums sākas ar prasīgumu pret sevi. Prasīgums pret citiem jāapvieno ar patiesu cieņu, palīdzību un atbalstu, ievērojot katra skolas darbinieka individualitāti, iepriekšējo darba pieredzi. Jāatceras, ka bez saprātīgām, reālām prasībām, apvienotām ar patiesu cieņu pret padotajiem, kolektīvos radošās darba potences nevar maksimāli attīstīties.
Samazinātas prasības nemobilizē darbiniekus darbam, paaugstinātas prasības rada nervozu atmosfēru, bieži noved līdz konfliktam. Vadīt – tas ir palīdzēt darbiniekiem gūt panākumus, pašrealizēties.[1;195]

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1116716
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register