-
Skolēnu adaptācija 10.klasē 2009./2010. mācību gadā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
TEORĒTIKSĀ DAĻA | 5 | |
1. | ADAPTĀCIJA | 5 |
1.1. | Adaptācijas process | 5 |
1.2. | Vispārīgie uzdevumi, kā noņem personības trauksmainību | 6 |
1.3. | Adaptācijas izprašana | 7 |
1.4. | Faktori, kas ietekmē mācību sasniegumus | 7 |
1.5. | Izmaiņas adaptējoties | 8 |
2. | KLASES SALIEDĒŠANA VIDUSSKOLĀ | 9 |
2.1. | Skolēnu saliedēšanas process | 9 |
2.2. | Sociometriskais statuss | 10 |
2.3. | Jauniešu adaptācija skolas maiņas situācijā | 10 |
2.4. | Nepieciešamie dokumenti, lai iestātos vidusskolā | 11 |
3. | ATTĪSTĪBA PUSAUDŽA GADOS | 12 |
3.1. | Pusaudža un jaunieša gadi | 12 |
3.2. | Pusaudzis skolā | 15 |
PRAKSTISKĀ DAĻA | 17 | |
4. | PĒTĪJUMA METODES APRAKSTS | 7 |
4.1. | Pētījuma instrumentārijs | 17 |
4.2. | Pētāmās grupas izveidošana un pētījuma norise | 18 |
4.3. | Pētījuma rezultātu analīze | 18 |
SECINĀJUMI | 29 | |
ANOTĀCIJA | 30 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 32 |
Secinājumi
1. Adaptācijas perioda uzdevums ir sniegt skolēnam iespēju iepazīt sevi, novērojot sevi saskarsmē, neierastās situācijās, ļaut pēc iespējas drošā, atbalstošā veidā izprast savas vēlmes, dzīves stilu, noformulēt vērtības un ideālus.
2. Veidot klasi par saliedētu komandu parasti ir jaunās klases audzinātājas vai audzinātāja problēma, jo skolēni ir sveši ne tikai skolotājam, bet ir nepazīstami arī savā starpā. Katrs pedagogs ir ieinteresēts skolēna dzīves norisēs, tādēļ viņš ar mācīšanās un audzināšanas procesu rada labvēlīgu vidi, lai attīstītu skolēnu prasmi radoši domāt, veidotu savstarpēju cieņu un saliedētību, brīvu atmosfēru.
3. Pausaudža dzīve ir posms, gan viņš jau sāk domāt par savu nākotni gan profesionālajā dzīvē, gan personīgajā dzīvē. Sāk pārdomāt, kas viņam dzīvē ir svarīgs, kādi ir viņa vispārīgie uzskati par dzīvi. Pusaudža gadi ir tas laiks, ko Eriksons nosaucis par identitātes meklēšanas posmu.
4. Lielākoties skolēni intelektuāli ir labi adaptējušies vidusskolā. Ir tikai daži skolēni, kam ir atsevišķas problēmas, kā, piemēram, jaunie pienākumi, mācību apjoma palielināšanās, skolotāju maiņa un darbs. Dažiem skolēniem ir arī problēmas ar atsevišķiem mācību priekšmetiem, jo tajos saņemts zems vērtējums, tomēr lielākā daļa klases apzinās, ka ir vidusskolēni, ka no viņiem tiek prasīts vairāk, kā no pamatskolēniem.
5. Skolēni ir labi adaptējušies sociālajā jomā. Lielākoties viņiem nav nesaskaņas un nesaprašanās ar klasesbiedriem un audzinātāju. Tikai vienam, diviem skolēniem šķiet, ka viņi īsti šajā klasē neiederas un ka klasesbiedri pret viņiem necienīgi izturas. Tomēr, ja vērtē klasi kopumā, tad sociālā gatavība ir laba un problēmām nevajadzētu būt.
6. Emocionālā adaptācija ir noritējusi diezgan labi. Var teikt, ka visi skolēni šinī skolā jau ir iejutušies un jūtas mierīgi, dažus moka nogurums, bet savādāku grūtību emocionālajā gatavībā nav.
7. Tā, kā pētījumā tika izvirzīts jautājums - vai Pilsrundāles vidusskolas skolēniem adaptēšanās 10. klasē sagādā grūtības, tad autores secina, ka vairākums skolēnu ir adaptājušies labi bez liekām grūtībām, bet, protams, ir daži skolēni ar nedaudzām problēmām, tomēr kopumā ņemot klase ir adaptējusies vieksmīgi.
…
Pielikuma nav.
- Konflikta vadīšana
- Runas kultūra
- Skolēnu adaptācija 10.klasē 2009./2010. mācību gadā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Iztēle. Temperamentu tipi
Research Papers for secondary school8
-
Komunikāciju teoriju tradīcijas
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Baiļu un fobiju sociālpsiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school47
Evaluated! -
Cilvēku savstarpējā saskarsme
Research Papers for secondary school32
Evaluated! -
Personība
Research Papers for secondary school13