Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:161223
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
1.  Kas ir spējas?    2
2.  Mācību motivācijas izpēte un sekmēšana    3
2.1.  Nepieciešamā matemātiskās attīstības līmeņa nodrošināšana visiem skolēniem    7
2.2.  Matemātisko spēju attīstīšana darbā ar spējīgākajiem skolēniem    12
3.  Matemātika kā mācību priekšmets skolā    18
3.1.  Zināšanu vērtēšanas sistēma    21
3.2.  Mācību metodes    23
3.3.  Skolas mācību grāmatas    25
4.  Skolēnu matemātiskās spējas    29
4.1.  Ģeometriskās iztēles spējas    32
4.2.  Algoritmiskās spējas    39
4.3.  Loģiskās spējas    42
  Praktiskā daļa    46
  Secinājumi    56
  Anotācija (АНОТАЦИЯ)    57
  Izmantotās literatūras saraksts    58
  Pielikums    59
Extract

Mans zinātniski pētnieciskā darba temats ir „Skolēnu matemātiskās spējas 8.- 9.klasei”.
Matemātika dzīvē pamatojas cilvēku interesē un spējā daudzveidīgās izzināmās lietas izprast kvantitatīvi un vispārinātu modeļu veidā - skaitīt, mērīt, rēķināt, aprēķināt, shematizēt un modelēt. Šo prasmju pamatu apgūšana vienlaicīgi ir arī praktiski noderīgs „instruments” mūsu ikdienas dzīvē.
Matemātiskās spējas lielākā vai mazākā mērā piemīt ikvienam cilvēkam. Patiešām: ikvienam cilvēkam ir spēja orientēties telpā, iztēloties dažādu priekšmetu formu un novietojumu. To nodrošina viena no trim matemātisko spēju sastāvdaļām – ģeometriskā iztēle. Pati dzīve nosaka nepieciešamību plānot savu rīcību, nepierastās situācijās radoši izmantot jau gatavus plānus jeb algoritmus vai izstrādāt tos no jauna. Te nepieciešamas algoritmiskās spējas . Cilvēka darbības mērķtiecību visbiežāk nodrošina viņa loģiskā domāšana jeb loģiskās spējas (spēja no atsevišķu parādību novērošanas atrast vispārīgas likumsakarības, ātri izdarīt pareizus secinājumus).

1. Kas ir spējas?

Spēja – īpašība, kas dod iespēju ko sekmīgi darīt, veikt, ko uztvert, reaģēt uz ko un kas nodrošina šādai norisei nepieciešamos nosacījumus. Personas psihiskā vai fiziskā īpašība, kas regulē viņas izturēšanos; nenosacītu un nosacītu sakaru sistēma, kas piemērota kādas darbības veikšanai. Šaurākā nozīmē: sabiedriski izveidojies vai iedzimts cilvēka psihisko īpašību komplekss, kas padara viņu piemērotu noteiktam profesionālās darbības veidam [ ]. Parasti izšķir vispārējās un speciālās spējas. Vispārējās spējas ir universālākas, jo sekmē darbību dažādās jomās, bet speciālās spējas attiecas uz kādu vienu darbības nozari. Vispārējo spēju piemērs ir vispārējās intelektuālās spējas, speciālo spēju piemēri ir muzikālās vai matemātiskās spējas. Viens no izglītības mērķiem ir skolēnu spēju attīstības sekmēšana, bet ar matemātikas apguvi visbiežāk saista vispārējās intelektuālās un matemātiskās spējas. Skolēnu spēju attīstības nepieciešams priekšnoteikums ir mācību motivācija, tāpēc vispirms ir jāapspriež jautājums par skolēnu ieinteresēšanu matemātikas apguvē. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register