Secinājumi
1. Konflikts ir sadursme starp dažādiem viedokļiem, uzskatiem un ka tā ir neizbēgama sazināšanās forma Pastāv divu veidu konflikti- iekšējie un ārējie. Ārējie konflikti iedalās starppersonu konfliktā un starpgrupu konfliktā.
2. Jaunākajā skolas vecumā noturīgas draudzības jūtas vēl nav izveidojušās, draudzība ir īslaicīga. Skolotājam aktīvi jāiesaistās bērnu kolektīva veidošanā, bērniem sniedzot gan patstāvību lēmumu pieņemšanā, gan pašam vēl saglabājot kontroli pār notiekošo klasē, to neatstājot stihiskai pašplūsmai. Notiek pašvērtējuma veidošanās, kuru pozitīvāk var ietekmēt saskarsmes prasmju pārvaldīšana. Pozitīvu ietekmi uz pašvērtējumu atstāj bērnu sadarbība grupās.
3. Pastāv daudz dažādu konflikta risināšanas stratēģiju un metožu. Bērniem pakāpeniski jāmāca tās lietot un izvēlēties atbilstoši situācijai.
4. Konfliktu risināšanā grūtākais un svarīgākais aspekts ir saruna - dialogs, kura uzdevums ir veicināt konflikta atrisināšanu. Jaunākā skolas vecuma bērnu efektīvākā starppersonu konfliktu risināšanas metode ir savstarpējā sadarbība. Katram vecumposmam ir savas īpatnības, kuras nedrīkst neņemt vērā izvēloties piemērotāko konflikta risināšanas metodi.
…