Es izvēlējos rakstīt par bērnu tiesībām un tuvāk apskatīt vai skolu iekšējie kārtības noteikumi nepārkāpj bērnu tiesības1. Mani tas interesēja un, manuprāt, tas ir aktuāls jautājums mūsdienu sabiedrībā. Par jautājumiem, kas skar bērnu tiesības tiek runāts gan valdības līmenī, gan sabiedrisko organizāciju līmenī, kas aizstāv bērnu tiesības, piem. tādas kā “Glābiet bērnus”, kā arī masu informācijas līdzekļos. Šīs diskusijas mēdz reizēm būt pat ļoti asas. Kā arī viens no svarīgiem iemesliem ir tas, ka šogad Latvijai ir jāsniedz ziņojums ANO bērnu tiesību aizsardzības komisijai par bērnu tiesību ievērošanu Latvijā un ir jau zināms, ka mums ir diezgan daudz problēmas, kuras būs jāatrisina pēc ANO komisijas ieteikumiem.
Mani tuvāk interesēja vai skolu iekšējie kārtības noteikumi nepārkāpj bērna tiesības. Tāpēc, lai veiksmīgāk izprastu šo jautājumu tuvāk meklēju informāciju, lai vispār izprastu, ko nozīmē bērnu tiesības, kāda to ir nozīmība kā arī kādi mehānismi aizstāv bērnu tiesības un kā aizstāvība izpaužas. Jo runājot par bērna tiesību aizsardzību nedrīkst pieminēt tikai valsts nacionālos likumus, bet arī jāskata šis jautājums saistībā ar starptautiskiem dokumentiem, un arī tāpēc, ka Latvija ir ratificējusi Starptautiskos dokumentus, tādus kā Pakts par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām, ANO Cilvēktiesību deklarāciju, Bērnu tiesību konvenciju un citus.
Manuprāt bērnu tiesības ir vienas no svarīgākajām jebkuras demokrātiskas valsts tiesībām un sabiedriski nozīmīgas, jo tās aizsargā bērnus. Valsts cilvēktiesību biroja mājaslapā 2komentārā par bērnu tiesībām ir teikts, ka bērnam kā fiziski un intelektuāli nenobriedušai personībai ir vajadzīga īpaša aizsardzība un gādība. …