Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:883934
 
Evaluation:
Published: 12.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  TEORĒTISKĀ DAĻA    4
1.  Intelekta jēdziens psiholoģijā    4
1.1  Intelekta jēdziena interpretācija dažādās psiholoģijas koncepcijās    6
1.2  Intelekta pētīšanas attīstības vēsture    8
Sociālā intelekta jēdziens psiholoģijā    11
2.1  Rietumu psihologu sociālā intelekta pētījumi    13
2.2  Krievijas psihologu sociālā intelekta pētījumi    16
3.  Sociālā intelekta veidojošie faktori jaunākā pusaudžu vecumposmā    18
  PRAKTISKĀ DAĻA    27
4.1  Pētāmo grupu apraksts    27
4.2  Pētījuma norises apraksts    28
4.3  Pētījuma metodes apraksts    29
4.4  Pētījumā iegūto rezultātu interpretācija un analīze    31
  Secinājumi    41
  Literatūras saraksts    43
Extract

Intelekts tiek saistīts ar cilvēka individuālajām īpašībām, kas tiek saistītas ar izzinošo sfēru un ir attiecināms uz domāšanas, atmiņas, uztveres, uzmanības un citiem psihisko procesu veidiem.
Intelekts (lat. Intelectus prāts) intelektuālo spēju struktūra vai intelektuālo spēju struktūra vai integrālā spēja risināt uzdevumus. Intelekta tiek iedalīts verbālajā un neverbālajā, praktiskajā un teorētiskajā, tēlainajai un analītiskajā.
Eiropas kultūrā intelektam ir ļoti augsta vērtība, lielākā daļa no psiholoģiskajiem testiem ir vērsta tieši uz intelekta mērīšanu. Mūsdienu psiholoģiskie pētījumi rāda, ka pagātnē dzimumatšķirības intelektā bijušas ļoti pārspīlētas. Sievietes var veiksmīgi risināt tādus pašus uzdevumus, kādus risina vīrieši. Nelielas atšķirības parādās intelektuālo spēju savstarpējā proporcijā un virzībā. Tikpat nepamatoti bijuši arī uzskati par to, ka intelekts visvairāk attīstīts Eiropas kultūras pārstāvjiem. Izrādās, ka šādi priekšstati bijuši izplatīti vēl šajā gadsimtā tikai tāpēc, ka pētnieki parasti izmantojuši uzdevumus, kas tika veidoti tieši atbilstoši Eiropas kultūras pieejai un domāšanas formām.
Sociālais intelekts “palīdz” indivīdam veidot attieksmi pašam pret sevi, prognozēt savas darbības rezultātus, saprast savu un apkārtējo cilvēku uzvedību. Indivīda intelektuālās darbības attīstība ir saistīta ar to cik lielā mērā cilvēks uztver, saprot un izskaidro realitāti – no tā ir atkarīga intelektuālā situācijas izprašana, t.i., kādas konkrētas situācijas uzvedības īpatnības.
Intelekta attīstība skolas vecumā tiek noteikta ar bērna iekšējo motivāciju- tieksme pēc augstiem panākumiem, sāncensības gars un zināšanu kāre.
Viens no pusaudžu vecuma attīstības uzdevumiem ir socializācijas pārkārtošanās. Šeit galveno lomu spēlē vienaudžu grupas, kas palīdz apgūt dzīves mērķus un vērtības, tikumiskos ideālus, uzvedības normas. Pusaudži mācās veidot dažāda veida un līmeņa savstarpējās attiecības. Taču arī šīs attiecības ne vienmēr izdodas.
Tieši tāpēc ir ļoti svarīgi pusaudžu vecumā attīstīt intelektuālās dotības, kas palīdzēs viņam pielietot augstākajā līmenī šīs prasmes turpmākās dzīves gaitā tajā vai citā dzīves sfērā.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1128159
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register