Pētījuma objekts: bērnu-invalīdu psiholoģiskais portrets.
Pētījuma priekšmets: sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem invalīdiem.
Mērķis: izpētīt bērnu-invalīdu psiholoģisko raksturojumu un sociālpedagoģiko darbību ar bērniem-invalīdiem un viņu ģimenēm.
Hipotēze: Ja laicīgi sākt darbu ar bērnu-invalīdu un viņa ģimeni var novērst bērna dezadaptāciju sabiedrībā.
Uzdevumi:
1.Izpētīt un izanalizēt literatūru par pētāmo tēmu.
2.Izskatīt jēdzienus „invalīds”, „invaliditāte”, „bērns invalīds”
3.Atklāt bērnu-invalīdu un viņu ģimeņu sociālo problēmu specifiku.
4.Apskatīt sociālā pedagoga darba formas un metodes ar bērnu-invalīdu un viņa ģimeni.
5.Izveidot aptauju par bērnu integrāciju masu skolās
6.Apkopot aptaujas rezultātus.
Pētījuma metodes:
1.Literatūras izpētē un analīze.
2.Anketas veidošana un veikšana.
3.Datu matemātiskā apstrāde.
Ar dota darba izpēti nodarbojās daudzi autori tādi kā Ajšervuds,Babenkova,Mamajčukā, Oboturova, Mallere, Mastjukova, Tkačeva, Holostova un daudzi citi speciālisti. Ajšervuds savos darbos taisīja akcentu uz to, ka pataisīt invalīda dzīvi pilnvērtīgu.…