Pirmā fāze – iedarbināšana.
Dotās problēmas noskaidrošana.
Uz krīzes centru ielu bērniem „Pienene” sociālais pedagogs atveda pirmklasnieku Kārli, kuram vecāki nav atnākuši pakaļ uz internātskolu. Tā kā šis nav pirmais gadījums un neizdevās atrast bērna vecmāmiņu, skolas sociālais pedagogs nolēma atvest bērnu uz krīzes centru.
Sociālais pedagogs pastāstīta centra sociālajam darbiniekam , ka Kārlis dzīvo pie vecmāmiņas. Ir noskaidrots, ka Kārļa māte dzīvojot gadu Īrijā un tēvs pēc izlikšanas no dzīvokļa Rīgas centrā ir devies pie saviem vecākiem uz laukiem, bet sazināties ar abiem Kārļa vecākiem esot praktiski neiespējami. Sociālā pedagoģe paskaidro, ka Kārlim neesot gadalaikam atbilstoša apģērba un ka viņam trūkstot arī mācību grāmatu, no kurām mācīties.
Problēma: Bērnam uz šo brīdi nav apmešanās vietas, nav piemērots apģērbs un nav atrodams aizbildnis.
Lēmums:
Ar sociālā pedagoga informācijas un bērna fizisko izskatu sociālais darbinieks pieņem lēmumu pieņemt bērnu krīzes centrā un turpmāk strādāt ar bērna ģimeni. Bērnam tiks sniegta psiholoģiskā un sociālā rehabilitācija, kā arī darīts viss iespējamais, lai pēc iespēja ātrāk bērns varētu atgriezties savā ierastajā vidē.
Otrā fāze un Trešā faze: Slēdziens un sociālā diagnoze
Pieejamās informācijas vākšana
Iepazīstoties ar konkrēto gadījumu krīzes centra sociālais darbinieks sazinās ar rajona sociālo dienestu un noskaidro, ka Kārļa ģimene jau sen ir viņu redzes- lokā. Kārļa mājās ir veiktas vairākas apsekošanas, kuru laikā ir atklāts, ka Kārļa vecmāmiņa pastiprināti lieto alkoholu un nerūpējas par savu dzīvojamo platību un arī par savu mazdēlu. Naudu grādīgiem dzērieniem vecmāmiņa iegūst no savas meita, kura regulāri sūta naudu savam dēlam. Vecmāmiņa ir vairāk kārt lūgta uz pārrunām ar rajona sociālo darbinieku uz kurām viņa nav ieradusies un ikreiz sakot, ka ir slima.
Sarunā ar Kārli sociālais darbinieks noskaidro, ka Kārlis savu tēvu nav saticis jau sen un ka mamma regulāri sūtot vēstules un naudu no Īrijas. Mamma daudz strādājot un drīz, kad sapelnīs daudz naudiņas braukšot uz mājām. Par vecmāmiņu Kārlis stāsta, ka viņa īpaši ar viņu nerunājot un ka vecmāmiņa reizēm iedzerot. Skolā Kārlim patīkot, jo tur esot vienaudži, ar kuriem varot paspēlēties.…