Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:560625
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Darba mērķis   
  Darba uzdevumi   
  Individuālā pētījuma teorētiskais pamatojums   
1.  Respondenta apraksts   
2.  Procedūras apraksts   
3.  Izvirzītās jautājumu kategorijas   
4.  Rezultātu apraksts   
5.  Diskusija   
  Iegūto datu analīze izvirzītā mērķa kontekstā   
  Iegūto datu analīze sociālās izziņas teorijas kontekstā   
  Datu iegūšanas procesa analīze   
  Izmantotā literatūra   
Extract

Darba mērķis: noskaidrot, cik liela nozīme ir sociālai videi – ģimenei, vienaudžiem, skolai, masu saziņas līdzekļiem – cilvēka dzimumidentifikācijas procesā.


Darba uzdevumi: 1. Iepazīties ar jautājuma teorētisko pusi, par pamatu ņemot A.Banduras sociālās izziņas teoriju.
2. Izstrādāt intervijas jautājumus, sadalot tos kategorijās.
3.Novadīt interviju.
4. Vadoties no iegūtajiem datiem, noskaidrot, cik liela nozīme ir sociālai videi dzimumidentifikācijas procesā, analizējot katru no minētajiem faktoriem (ģimene, vienaudži u.c.).
5. Novērtēt iegūtos rezultātus un darba procesa gaitu.



Par pamatu dzimumidentifikācijas procesa izpētei, izvēlējos A.Banduras sociālās izziņas teoriju.
Kā redzams no zīmējuma, šie faktori:
atrodas nepārtrauktā mijiedarbībā;
ir viens no otra atkarīgi;
veido cilvēka uzvedību atbilstoši situācijai – dažkārt tā ir apkārtējā vide, citreiz personas īpatnības.
Cilvēks pasauli iepazīst to izzinot, iemācoties, kā tajā eksistēt. A.Bandura uzskata, ka par rosinošiem stimuliem izziņai var kalpot ne tikai no apkārtējās vides nākoši pamudinājumi, bet arī paša cilvēka novērojumi, lasītā un redzētā, dzirdētā informācija. Cilvēks pats var analizēt saņemtos datus un secināt kādi rezultāti sekos viņa rīcībai. Tātad – mūsu uzvedību regulē gaidītie, anticipētie (lat.v. anticipere – aizsteigties notikumiem priekšā) rezultāti (Ā.Karpova,1998).
Mēs mācāmies, vērojot un atkārtojot apkārtējo cilvēku darbību. Apgūstam kā pareizi uzvesties, rīkoties dažādās sadzīviskās situācijās. A.Bandura īpaši akcentē mācīšanos no saviem vērojumiem un pašregulācijas spēju, kas kļūst iespējama pateicoties prasmei operēt ar simboliem. Tādējādi, mēs mākam risināt problēmas, nesākot darboties, bet izvērtējot iespējamās rīcības sekas un mainīt savu uzvedību atbilstoši mērķiem un situācijai(Л.Хъелл, Д.Зиглер, 2002).
Kā jau minēju A.Bandura uzskata, ka mācāmies vērojot citu cilvēku uzvedību un tās rezultātus, sekas. Šo zināšanu apguves procesu var ievērojami saīsināt, ja par piemēru izvēlamies modeļus, kas attiecīgi rīkojoties ir sasnieguši iecerēto mērķi. Par modeli visbiežāk izvēlamies mums tuvākos ģimenes locekļus, kā arī simpātiskus, harizmātiskus, kompetentus, panākumiem bagātus cilvēkus (Ā.Karpova,1998).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1177168
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register