Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:928840
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2019.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sociāli emocionālās audzināšanas teorētiskais pamats    6
2.  Sociāli emocionālās audzināšanas veicināšana    9
4.  Sociāli emocionālās audzināšanas veicināšana rīgas x vidusskolā    17
4.1.  Rīgas X vidusskolas vispārīgs raksturojums    17
4.3.  Skolotāju anketu rezultātu analīze    18
4.4.  Skolēnu anketu rezultātu analīze    24
4.5.  Rīgas x vidusskolas sociālās pedagoģes intervijas analīze    33
  Secinājumi    35
  Izmantotā literatūra    36
  Pielikumi    38
Extract

SECINĀJUMI
Izanalizējot literatūru, sociāli emocionālā audzināšana ir process, kurā mēs apgūstam spēju atpazīt un vadīt emocijas, rūpēties par citiem, pieņemt labus lēmumus, uzvesties ētiski un atbildīgi, attīstīt pozitīvas attiecības un izvairīties no kaitējošas uzvedības. Skolēni paaugstina spējas integrēt domāšanu, jušanu un uzvedību, lai sasniegtu svarīgus dzīves mērķus un uzdevumus. Sociāli emocionālās prasmes jeb emocionālā inteliģence nav tas pats, kas vispārējais intelekts. Cilvēki ar augstu vispārējo intelektu var būt mazāk veiksmīgi kā cilvēki ar attīstītām sociāli emocionālajām prasmēm. Tas ir prasmju kopums, kas ir saistīts ar savu un citu cilvēku emociju novērtēšanu un izteikšanu, emociju kontrolēšanu un izmantošanu sevis motivēšanai un mērķu sasniegšanai. Emocionālās inteliģences būtība slēpjas tajā, ka caur apzinātu tās veicināšanu tiek attīstītas personības iezīmes, kuras var izdalīt 5 galvenajās jomas – savu emociju pārzināšana (pašapziņa), savu emociju pārvaldīšana (impulsu kontrole), sevis motivēšana mērķu sasniegšanā (pašmotivācija), savstarpējo attiecību pārvaldīšana (sociālās prasmes) un līdzcilvēku emociju atpazīšana (empātija).
Attīstot jauniešiem sociāli emocionālās prasmes, iespējams nodrošināt klases klimata un katra bērna mācība procesa uzlabošanos. Drošības izjūta klasē, kā arī savstarpēja atbalsta un pieņemšanas gaisotne, tie ir priekšnoteikumi, lai varētu noritēt veiksmīga mācīšanās. Emociju apzināšanās un pašregulācijas spējas ļoti būtiski ietekmē vienaudžu attiecību veidošanās kvalitāti, kā arī labsajūtu un panākumu nodrošināšanu. Svarīga loma sociāli emocionālās audzināšanas procesā ir pedagogam. Skolēniem ir svarīgi, ka viņu uzklausa, ka viņš var sniegt dažādus ieteikumus un tos ņem vērā. Kā arī skolēnam ir svarīgi saprast, ka skolotājs arī ir cilvēks un ar viņu var aprunāties par dažādām tēmām, tāpēc skolotājam ir jāstāsta vairāk par sevi, par ikdienišķām lietām, kas palīdz skolēniem justies brīvāk un atvērtāk. Neatņemama sastāvdaļa efektīvai sociāli emocionālo prasmju apguvē ir skolotāja kompetence. Skolotājam ir jāizglītojas, jāapmeklē kursi, lai viņš būtu zinošāks un apgūtu dažādas radošas, skolēniem interesējošas metodes.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register