-
Sociālo problēmu ģenēze un analīze
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Atkarības zinātniskais pamatojums | 3 |
2. | Atkarīgas personības raksturojums | 4 |
3. | Atkarību veidošanās priekšnoteikumi, izpausmes, noteicošie faktori | 7 |
4. | Ģimene kā atbalsts. Līdzatkarība | 10 |
5. | Valstī izstrādātie profilaktiskie priekšlikumi atkarību izraisošo vielu ļaunuma samazināšanai pusaudžu vidū | 12 |
6. | Vecāku, aizbildņu, pedagogu un citu bērnu audzināšanā iesaistīto speciālistu juridiskā, morālā, noramatīvajos aktos atrunātā un neatrunātā atbildība | 16 |
SECINĀJUMI | 17 | |
INFORMĀCIJAS AVOTI | 19 |
SECINĀJUMI
Jaunieši Latvijā ir daudzveidīga, dinamiska sociāli demogrāfiska iedzīvotāju grupa, kas īpaši pakļauta dažādiem riskiem un kura pārsvarā ir ekonomiski atkarīga no vecākiem, citiem pieaugušajiem vai valsts. Sabiedrība „konstruē" jauniešus kā specifisku grupu un nosaka tās statusu, izmantojot dažāda veida normas - kā redzamas (tiesiski definējumi), tā slēptas (kultūra, izglītība). Socioloģiskā skatījumā pāreja uz pieaugušā statusu notiek ne tikai dažādu normu iespaidā - tik pat lielā mērā tā ir atkarīga arī no sociāliem faktoriem, ekonomiskās sistēmas, izglītības, profesionālās sagatavotības u.c.
Jaunieši ir enerģiskākā, darba spējīgākā, spēcīgākā, veselīgākā un zinātkārākā sabiedrības daļa, kas nereti savu enerģiju un potenciālu izmanto nelietderīgās vai pat veselībai un sabiedrībai bīstamās nodarbēs. Ir svarīgi šo potenciālu izmantot kā tuvākās un tālākās nākotnes noteicošo faktoru. Iespēja jaunietim piedalīties pārmaiņu īstenošanā, kas ietekmē ikviena dzīvi, motivē jauniešus būt aktīviem, un iespēja kaut ko reāli ietekmēt un mainīt, veido lielāku atbildības sajūtu un pārliecību par savām spējām. Jauniešiem ir jākļūst par aktīviem, līdzatbildīgiem sabiedrības dzīves veidotājiem un tas ir svarīgi ne vien pašiem jauniešiem, bet ikvienam sabiedrības pārstāvim.
Cilvēkam, nonākot pusaudža vecumposmā, ir milzīga vēlēšanās iepazīt pasauli, pārbaudīt visu ar paša pieredzi, vēlme ātrāk kļūt pieaugušam. Tas ir laiks, kad pasaules iepazīšana notiek eksperimentējot ar visu un visiem. Ekstremālas izklaides, apreibinošas vielas, attiecības. Jo trakāk, jo labāk. Daļa pusaudžu, pārbaudot pasaules kārtību, sāk izprast sabiedrības likumus, izvēlas citu, daudz produktīvāku ceļu sevis turpmākai attīstībai. Bet daļa iestrēgst, jo apreibinošās vielas ir šķietami vieglākais risinājums jebkurai dzīves problēmai. Šī daļa nesaprot savu atkarību no apreibinošām vielām. Nav pamanījuši, ka dzīvei ir krāsas bez atkarību izraisošu vielu lietošanas.
Pirmkārt, un tas ir galvenais, ir jāatzīst, ka esi atkarīgs! Jāatzīst skaļi un publiski. Lai pats to sadzirdētu, jo tā ir realitāte, kas ir jāmaina.…
Sociālo problēmu ģenēze un analīze. Pusaudžu atkarības cēloņi, sekas, profilakse. Nepilngadīgo lietošanas gadījumā - vai daļu atbildības par lietošanu nav jāuzņemas sabiedrībai? No kurienes pusaudzis uzzināja par atkarības vielu eksistenci, par to, ka šņabis ir jādzer, cigaretes jāsmēķē, narkotikas jāievada vēnā? Kur pusaudzim radās pārliecība, ka svētki bez alkohola nav nekādi svētki? Kurš pusaudzim parādīja, ka problēmu risināšanas vietā var izvēlēties apreibināties?
- Emociju nozīme psihosomatisko traucējumu ģenēzē
- Sociālo prasmju attīstība dabaszinībās
- Sociālo problēmu ģenēze un analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālo prasmju attīstība dabaszinībās
Research Papers for university65
Evaluated! -
Emociju nozīme psihosomatisko traucējumu ģenēzē
Research Papers for university26
-
Gadījuma analīze:ilgstošs, bet "neredzams" konflikts nelielā kolektīvā
Research Papers for university19
Evaluated! -
Ē.Berna transaktīvā analīze
Research Papers for university11
Evaluated! -
Sociālo darbinieku profesionālās darbības problēmas Latvijā
Research Papers for university44
Evaluated!