Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:403538
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Atkarības zinātniskais pamatojums    3
2.  Atkarīgas personības raksturojums    4
3.  Atkarību veidošanās priekšnoteikumi, izpausmes, noteicošie faktori    7
4.  Ģimene kā atbalsts. Līdzatkarība    10
5.  Valstī izstrādātie profilaktiskie priekšlikumi atkarību izraisošo vielu ļaunuma samazināšanai pusaudžu vidū    12
6.  Vecāku, aizbildņu, pedagogu un citu bērnu audzināšanā iesaistīto speciālistu juridiskā, morālā, noramatīvajos aktos atrunātā un neatrunātā atbildība    16
  SECINĀJUMI    17
  INFORMĀCIJAS AVOTI    19
Extract

SECINĀJUMI
Jaunieši Latvijā ir daudzveidīga, dinamiska sociāli demogrāfiska iedzīvotāju grupa, kas īpaši pakļauta dažādiem riskiem un kura pārsvarā ir ekonomiski atkarīga no vecākiem, citiem pieaugušajiem vai valsts. Sabiedrība „konstruē" jauniešus kā specifisku grupu un nosaka tās statusu, izmantojot dažāda veida normas - kā redzamas (tiesiski definējumi), tā slēptas (kultūra, izglītība). Socioloģiskā skatījumā pāreja uz pieaugušā statusu notiek ne tikai dažādu normu iespaidā - tik pat lielā mērā tā ir atkarīga arī no sociāliem faktoriem, ekonomiskās sistēmas, izglītības, profesionālās sagatavotības u.c.
Jaunieši ir enerģiskākā, darba spējīgākā, spēcīgākā, veselīgākā un zinātkārākā sabiedrības daļa, kas nereti savu enerģiju un potenciālu izmanto nelietderīgās vai pat veselībai un sabiedrībai bīstamās nodarbēs. Ir svarīgi šo potenciālu izmantot kā tuvākās un tālākās nākotnes noteicošo faktoru. Iespēja jaunietim piedalīties pārmaiņu īstenošanā, kas ietekmē ikviena dzīvi, motivē jauniešus būt aktīviem, un iespēja kaut ko reāli ietekmēt un mainīt, veido lielāku atbildības sajūtu un pārliecību par savām spējām. Jauniešiem ir jākļūst par aktīviem, līdzatbildīgiem sabiedrības dzīves veidotājiem un tas ir svarīgi ne vien pašiem jauniešiem, bet ikvienam sabiedrības pārstāvim.
Cilvēkam, nonākot pusaudža vecumposmā, ir milzīga vēlēšanās iepazīt pasauli, pārbaudīt visu ar paša pieredzi, vēlme ātrāk kļūt pieaugušam. Tas ir laiks, kad pasaules iepazīšana notiek eksperimentējot ar visu un visiem. Ekstremālas izklaides, apreibinošas vielas, attiecības. Jo trakāk, jo labāk. Daļa pusaudžu, pārbaudot pasaules kārtību, sāk izprast sabiedrības likumus, izvēlas citu, daudz produktīvāku ceļu sevis turpmākai attīstībai. Bet daļa iestrēgst, jo apreibinošās vielas ir šķietami vieglākais risinājums jebkurai dzīves problēmai. Šī daļa nesaprot savu atkarību no apreibinošām vielām. Nav pamanījuši, ka dzīvei ir krāsas bez atkarību izraisošu vielu lietošanas.
Pirmkārt, un tas ir galvenais, ir jāatzīst, ka esi atkarīgs! Jāatzīst skaļi un publiski. Lai pats to sadzirdētu, jo tā ir realitāte, kas ir jāmaina.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register