Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:233788
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sociālo zinību ieviešanas veicinošie apstākļi Apes arodvidusskolā    4
2.  Sociālo zinību ieviešanas varbūtējās grūtības Apes arodvidusskolā    5
3.  Mana loma sociālo zinību ieviešanas procesā Apes arodvidusskolā    6
  Nobeigums    7
  Izmantotās literatūras saraksts    8
Extract

Ievads

Dzīvoju Ziemeļlatvijas mazpilsētā – Apē. Ape atrodas Vaidavas upes krastā pie Igaunijas robežas. Pilsētā un tās apkārtnē ir daudz skaistu vietu – Vaidavas upe, Kalekaura un Vītuma ezeri, Raganu klintis un Lielanšu grava, lielākais Baltijā vītols, pilsētā ir daudz savdabīgu no vietējā dolomīta būvētu mūra ēku.
Strādāju Apes arodvidusskolā. Mūsu skolai ir sena vēsture, jo skola savu darbību sākusi pirms 81 gada kā mājturības, lopkopības un laukkopības skola. Šobrīd Apes arodvidusskolā iespējams iegūt būvstrādnieka, ēku celtnieka, galdnieka, automehāniķa palīga un grāmatveža kvalifikāciju. Skolā strādāju no 1997. gada janvāra un mācu biznesa pamatus un saskarsmi. No šī gada oktobra skolā strādāju arī par direktora vietnieci audzināšanas darbā.
UNESCO Starptautiskā 21. gadsimta izglītības komisija par galveno izglītības mērķi uzskata attīstīt prasmi sadzīvot, veidot sapratni ar apkārtējiem cilvēkiem, viņu vēsturi, tradīcijām un garīgo mantojumu un sekmēt sadarbības, kritiskās domāšanas un konfliktu risināšanas prasmes. Šos uzdevumus iespējams īstenot, ja audzēknis vispirms spēj adekvāti novērtēt pats sevi. Spēj apzināti vadīt savu darbību, kontrolēt savu rīcību, t.i. spēj dzīvot sabiedrībā.
Arī viens no profesionālās izglītības kvalifikācijas mērķiem − spēja sadarboties un strādāt grupā. Lai apgūtu tehnoloģiskos jauninājumus, ar tīri profesionālu kvalifikāciju vien nepietiek. No jauniešiem tiek prasīta ne tikai profesionalitāte, bet arī patstāvīga domāšana un rīcība, kā arī savstarpēja kooperācija. Tātad arī šo prasmju pamatā ir spēja “sociāli” novērtēt sevi, veidojot vairāk vai mazāk apzinātu priekšstatu sistēmu par sevi, savām attiecībām ar citiem cilvēkiem un dažādiem dzīves aspektiem un vērtībām, lai integrētos mainīgajā darba tirgū. Audzēkņiem ir jāgatavojas dzīvei pasaulē, kurā mainās neizsakāmi strauji. Šīs dienas jauniešiem dots vairāk nekā iepriekšējām paaudzēm. Paveras robežās starp valstīm līdz ar to paplašinās jauniešu iespējas. Sociālas zinības ļauj izprast sevi un līdzekļus savu problēmu risināšanai.
Strādājot arodskolā, esmu pārliecinājusies par audzēkņu sociālo prasmju nozīmīgumu viņu turpmākajā dzīvē. Sociālās prasmes veicina sekmīgu mācību procesu, audzēkņi gūst ticību sev, iepazīst savas iespējas, apzinās vajadzības, sasniedz spēju patstāvīgi lemt par savu dzīvi, tās jēgu, mērķiem un to īstenošanu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1139646
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register