-
Sorosa fonda piedāvātā metode "Soli pa solim"
Programma paredzēta bērniem ar psihiskās attīstības aizturi, vai psihiskās attīstības vieglu atpalicību. Grupā strādā ar diennakts režīmu pēc vecāku izvēles un vajadzības.
Dienas gaitas precīza organizēšana ir pirmais priekšnoteikums bērna normālai intelektuālai, fiziskai un psihiskai attīstībai. Tajā harmoniski mijas bērna garīgā un fiziskā slodze, darbs un atpūta, pastaiga un miegs, rotaļas un spēles. Bērnu dzīves organizēšana un audzināšana pamatojas uz vispārīgām pedagoģiskām prasībām, uz principu par pakāpenisku un secīgu iesaistīšanu režīma procesos, uz bērnu daudzveidīgajai darbībai nepieciešamo apstākļu radīšanu. Režīmā paredzētie darbības veidi katru dienu tiek veikti vienā un tajā pašā laikā, jo tas sekmē nosacījuma refleksu un to sistēmu veidošanos. Līdz ar to katrs iepriekšējai dienas ritma posms kļūst par nosacītu signālu nākamajam pasākumam. Tā tiek nodrošināta bērna veselības aizsardzība, nostiprināšana, pilnvērtīga fiziskā attīstība, radīts možs, dzīvespriecīgs noskaņojums un drošības sajūta. Dabiskā secībā un pakāpeniski bērns pāriet no viena darbības veida pie cita. Režīms ir organizēts tā, lai patstāvīgās rotaļas, spēles, nodarbības, pastaiga un ēdināšana būtu pedagoga, defektologa un pedagoga palīga saskaņotā sadarbībā. Režīms tikai tad organizē bērna dzīvi un ir svarīgs audzināšanas un attīstības faktors, kad tas tiek precīzi pildīts.
Dienas gaitā bērnam pēc vecāku izvēles un vajadzības tiek nodrošināta četrreizēja ēšana: brokastis, pusdienas, launags, vakariņas.
Viens no galvenajiem uzdevumiem no rīta ir radīt bērnam mierīgu un priecīgu noskaņojumu visai dienai, vēlēšanos spēlēties un darboties.
Rīta aplī pedagogs noskaņo bērnus uz savstarpēju labestīgu saskarsmi, ieinteresē uz aktīvu darbošanos, pastāstot par dienā iecerēto.
Nodarbības notiek pēc nodarbību saraksta. Nodarbību pamatsaraksts sastādīts ievērojot sistemātiskuma, pēctecības un pakāpenības principus, ko nosaka nodarbību pareiza secība pēc organizācijas veida un intelektuālās slodzes, kas cieši saistīta ar attīstības uzdevumiem.
Lai veiktu bērnu tikumisko, morālo, estētisko un ētisko audzināšanu, regulāri tiek organizēti svētki, teātra izrādes, koncerti, izstādes un tematiskās pēcpusdienas. Sadalot nodarbību laiku cenšamies atrast līdzsvaru starp bērnu brīvo spēli un nodarbībām defektologa un pedagoga radošā vadībā. Ja brīvai spēlei atlicina pārāk maz laika, bērni savā darbībā un attīstībā zaudē pašu galveno – fantāziju. Fantāzijas cauraustas rotaļas ir svarīgs priekšnoteikums prasmei ar visu savu cilvēcību nodoties darbam. Piešķiram lielu nozīmi materiālajai bāzei. Tikai daudzveidīgas, vecumam un attīstības pakāpei atbilstošas rotaļlietas veicina bērna attīstību.
Katras dienas obligāta sastāvdaļa ir pastaiga rīta un pēcpusdienas cēlienā. Liela nozīme pastaigai ir fiziskajā audzināšanā, bērna organisma nostiprināšanā un norūdīšanā izmantojot dabiskos dabas faktorus – gaisu, sauli, ūdeni. Pastaigās tiek nodrošināta bērnu daudzveidīga un saturīga darbība – rotaļas, spēles, darbs, novērojumi. Pedagogs pievērš uzmanību bērnu slodzei, pamīšus organizējot dažādas kustīguma pakāpes rotaļas, spēles un nodarbības. Pastaigās ārpus bērnudārza teritorijas bērnus pavada divi pieaugušie, pirms tam piereģistrējot grupas nosaukumu, bērnu skaitu un pastaigas mērķi žurnālā.
Pirmsskolas vecuma bērna attīstībai ir nepieciešama diendusa. Tā nodrošina atpūtu pēc aktīvas darbības, kā arī spēku un enerģijas uzkrāšanu bērna turpmākai darbībai dienas otrajā pusē. Bērni guļ labi izvēdinātā telpā, kurā logi aizsargāti no tiešajiem saules stariem un spilgtas gaismas. Norūdīšanās procedūras un vingrošana tiek organizēta pēc dienas miega labi izvēdinātā grupas telpā, respektējot bērna veselības stāvokli un temperatūru grupas telpā.
…
ar īstenu cilvēku nevar kļūt, ja neiemācās izturēties kā cilvēks, tas ir, ja neiegūst zināšanas, kas viņu padara par cilvēku. Tātad dotības ir tikai priekšnosacījums, vajadzīga izglītība, audzināšana, lai cilvēks tuvotos harmoniskai pilnībai. Svarīgs nosacījums bērna personības attīstīšanā ir apstāklis, ka par visu savu darbību un domu ir jāuzņemas atbildība. Audzinātājam ir tikai netieša loma audzināmā ietekmēšanā. Viņš drīkst ‘’Jaunajam stādiņam" tikai telpu un gaismu sagādāt, kā arī aizkavēt traucējošo apstākļu ietekmi. Audzināt nozīmē rūpēties, lai dabā (bērnā un ap viņu) bērns varētu pilnībā sevi izteikt.. Pozitīvas personības veidošanā svarīga loma ir mācību darba organizēšanai, tas ir jāorganizē atbilstoši bērnu ,,dabiskajam izziņas procesam"- jāievēro vecumposmu un psihiskās attīstības īpatnības. Bērns ir svēts, dievišķs radījums. Viņš pats sevi veido par pieaugušu cilvēku. Pozitīvu personības attīstību ietekmē tas, kā bērns atrisina kļūdas. Vērojot bērna darbošanos, skolotāji nedrīkst likt manīt, ka bērns ir kļūdījies. Kļūdu labošanai nepieciešama koncentrēšanās, uzmanība, novērošanas, izturības un gribas piepūle. Palīdzot bērnam izaugt, izglītoties un saprast jeb iepazīt plašo pasauli, pedagogam ir iespēja sniegt pašu labāko bērna izglītībai- vai tā būtu saruna, smaids vai kāda īpaša pieeja- metode zināšanu apguvei. Aktuāla šķiet dažādo teoriju daudzveidība obligātās izglītības pasniegšanai. Kā interesantākās šķita Sorosa fonda piedāvātā metode SOLI PA SOLIM Mana ikdiena ir saistīta ar bērniem, kuriem ir psihiskās attīstības aizture, tāpēc mācību process ir iespējami jāvienkāršo un jāpielāgo bērniem saprotamā un viegli uztveramā formā un veidā.
- Izglītības socioloģiskie aspekti
- Kaut kāda apmācība
- Sorosa fonda piedāvātā metode "Soli pa solim"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izglītības socioloģiskie aspekti
Research Papers for university52
Evaluated! -
Kaut kāda apmācība
Research Papers for university8
-
Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā
Research Papers for university10
-
Krāsu mācības apguve sākumskolā
Research Papers for university38
Evaluated! -
Izglītības reforma Latvijā - sociāla problēma
Research Papers for university16