Pieci modeļi, ko var izmantot kampaņu veidošanā, ir
uztveres/mācīšanās efekti
sociālās mācīšanās
kognitīvās konsistences
zemas iesaistes
vērtību maiņas
Katrs modelis ataino to, kā dažādos apstākļos veidojas komunikāciju efekti.
Attieksmes maiņa ir uztveres pieejas, kognitīvās teorijas un vērtību maiņas galvenais efekts vai iznākums Sociālā mācīšanās teorija ietver rīcības modifikācijas modeli.
Pirmie divi modeļi ir balstīti uz sociālās psiholoģijas mācīšanās efektu.
Instrumentālajā mācīšanās teorijā galvenā doma ir, ka viedoklis vai attieksme kļūst ierasta, jo tā atklāj izpausmes vai iekšēju atkārtojumu, kas seko pēc gaidām vai pozitīvas pieredzes. Šo kognitīvo – attieksmes – darbības efektu hierarhija ir pamats, lai pārbaudītu, kā komunikāciju efekti ietekmē katru posmu.…