Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:722689
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.04.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  SPĒĻU TERAPIJAS RAŠANAS PRIEKŠNOTEIKUMI    2
3.  SPĒĻU ISTABA    8
4.  NOBEIGUMS    9
5.  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    10
Extract

Bērni, bērnība, spēle. Šie jēdzieni liekas neatdalāmi: ja bērns ir vesels, viņš spēlējas. Tas liekas vienkārši, tomēr, kad dažādi teorētiķi centušies izpētīt spēli, sevišķi bērnu spēli, izrādījies, ka tas nav tik vienkārši. Rodas jautājumi: Vai bērnu spēle ir pastāvējusi vienmēr? Kā bērni spēlējušies sen senos laikos? Kā pret to izturējās pieaugušie?

Tā varētu uzskaitīt daudzus līdz galam neatbildētus jautājumus. Šobrīd pieaugušie piekrīt, ka spēle ir neatņemama bērna dzīves sastāvdaļa, spēlē bērns izzina apkārtējo pasauli, izsaka savas iekšējās izjūtas, apgūst visdažādākos uzvedības veidus un lomas, cilvēku savstarpējās attiecības. Spēle ir bērna morāles attīstības skola un nevis priekšstatos, bet gan uzvedībā, rīcībā.

M. Kleina 1932. gadā publicēja savu grāmatu “Bērnu psihoanalīze”, kurā aprakstīja savu pieredzi. Spēle viņas darbā bija kļuvusi par centrālo un galveno metodi. Viņa bija nonākusi pie secinājuma, ka visa bērna uzvedība spēlē simbolizē neapzinātās vēlmes, bailes, priekšnojautas, priekus. Spēles procesā terapeits nonāk specifiskās attiecībās ar bērnu, esot pasīvā figūra (lay figure), kuram bērns nodod tās lomas, kas atbilst viņa reālajām attiecībām ar cilvēkiem un viņa jūtām pret tiem. M.Kleina uzskatīja, ka spēlē terapeits ir it kā bērna konfliktu fokusā, un viņa uzdevums ir padarīt šos konfliktus bērnam apzinātus, interpretējot bērnam viņa spēli. Protams, M. Kleina uzsvēra, ka atsevišķus simboliskus spēles momentus nevar interpretēt atrauti no bērna uzvedības visas spēles kontekstā. Visbiežāk savā darbā viņa izmantoja mazas miniatūras lelles, kas bija bērna ģimenes locekļi. Akcents tika likts uz spontānu bērna spēli.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register